کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خانواده | آن سوی اتیسم: آنچه باید درباره اتیسم بدانیم
آن سوی اتیسم: آنچه باید درباره اتیسم بدانیم شابک: 9786002532961 112 صفحه 130 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 اتیسم: آنچه باید درباره اتیسم بدانیم صدیقه فراهانی علوم انسانی روانشناسی خانواده

525,000 ریال 700,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ یکم

کتاب «آن‌سوی اُتیسم (نظریه ذهن و اُتیسم به همراه تمرین)» کمک می‌کند تا درک مناسبی نسبت به چیستی اُتیسم و افراد مبتلا به آن پیدا کنیم. این کتاب دارای دو فصل است: فصل اول: شناخت تئوری ذهن و فصل دوم تمرینات تئوری ذهن. در فصل دوم با ارائه تمرین‌هایی سودمند به فرد مبتلا سعی در آموزش احساسات مختلف دارد و می‌توان آموخت چگونه به درستی با بیماران اتیسمی برخورد کرد. نظریه تئوری ذهن را بارون کوهن، لزلی و فریث در سال 1988 مطرح کردند و یکی از تئوری‌هایی است که برای تبیین نقائص اجتماعی افراد دارای اتیسم مطرح شده است. این نظریه بیان می‌کند که علت مشکلات افراد دارای اتیسم نقص در تئوری ذهن است و اینکه افراد طیف اتیسم در رشد تئوری ذهن تأخیر دارند، و درجاتی از کورذهنی را دارا هستند. آن‌ها مدعی شدند که نقائص سه‌گانه کارکردهای اجتماعی، که شامل نقص اجتماعی، فقدان بازی‌های تخیلی و کمبود تخیل است با فرضیه تئوری ذهن قابل تبیین است.
تئوری ذهن توانایی گذاشتن خود به‌جای دیگری است تا بتوانی افکار و احساسات او را تصور کنی. به عبارت دیگر تئوری ذهن یعنی توانایی نسبت دادن حالات ذهنی به خود و دیگران و درک اینکه دیگران حالاتی دارند که با حالات ذهنی (آرزوها، نیات، عقاید، تخیلات، تمایلات) من متفاوت است. از این رو رفتارهای دیگران گاهی برای افراد طیف اتیسم قابل پیش‌بینی نیست و همین باعث می‌شود این رفتارها گیج کننده و حتی ترسناک باشد.

ادامه keyboard_arrow_down