کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آلمان | آن فرانک: خاطرات یک دختر جوان
آن فرانک: خاطرات یک دختر جوان شابک: 9786002533234 352 صفحه 354 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 فرانک: خاطرات دختر جوان آن فرانک شهلا طهماسبی علوم انسانی ادبیات ادبیات آلمان

2,100,000 ریال 2,800,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ ششم

آن فرانک
The Bad Girl

آنه فرانک پانزده ساله که به واسطۀ دفترچۀ خاطراتش شهرت جهانی گرفت، روزنوشت‌هایی مستند از روزهای اشغال هلند توسط نازی‌ها و اتفاقاتی را که بر او و خانواده‌اش گذشته بود، روایت می‌کند. او به منظور نقل گزارش‌هایی از رنج‌های مردم هلند در طول دورۀ اشغال آلمانی‌ها، دست به کار نگارش خاطرات روزانۀ خود و مکتوب کردن اتفاقات آن سال‌ها شد. خاطراتی که سرتاسر آن مملو از رنج و خشونت و سبعیت نیروهای مهاجم و هراس و گریز آنانی است که به هر دلیلی، هدف این نیروی مهاجم محسوب می‌شدند.
او در جایی از خاطراتش به این مسأله اشاره می‌کند: جالب است که ده سال پس از جنگ مردم بفهمند ما در مخفیگاه چطور زندگی می‌کردیم و چه می‌خوردیم و به عنوان یهودی‌های زیرزمینی، چه حرف‌هایی می‌زدیم.
آنه به همراه خواهرش بر اثر ابتلا به حصبه و نبود امکانات در اردوگاه اسرا جان می‌دهد، اما پدرش که تنها بازماندۀ خانواده است نهایتاً پس از آزادی تصمیم به انتشار خاطرات آنه می‌گیرد. اتو فرانک وصیت کرد که دست‌نوشتۀ دخترش به مؤسسۀ دولتی «اسناد و مدارک جنگ هلند» در آمستردام واگذار شود و پس از اثبات اصالت خاطرات، به صورت کامل منتشر شد.
این دفترچه که به زبان‌های متعدد ـ از جمله توسط شهلا طهماسبی به زبان فارسی ـ ترجمه شده است، به یکی از کتاب‌های بسیار پروفروش سراسر دنیا بدل گشته و فیلم‌ها و نمایش‌های متعددی از روی آن اقتباس شده است.

دربارۀ نویسنده: آنه فرانک (1929 ـ 1945 م.)، نویسندۀ یهودی آلمانی

رتبۀ گودریدز: 1/4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down