کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | سوژه گی: ما چه کسی یا چه چیزی هستیم؟
سوژه گی: ما چه کسی یا چه چیزی هستیم؟ شابک: 9786002532855 224 صفحه 234 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 سوژه چیزی هستیم؟ دونالد ای .هال هادی شاهی علوم انسانی فلسفه غرب

300,000 ریال 400,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ دوم

سوژه‌گی
Subjectivity

پرسش از کیستی هر شخص، سؤالی است که گاه به تناوب و گاه مکرر در ذهن او نقش می‌بندد. در طول تاریخ فلسفه نیز، از دوران کلاسیک تا معاصر، اندیشمندان پرشماری از دیدگاه‌های گوناگون به این موضوع پرداخته‌اند.
دونالد هال نیز با طرح پرسش «ما چه کسی یا چه چیزی هستیم؟» و با بررسی اجمالی و البته دقیق مفهوم فردیت در طول تاریخ اندیشه، در پی آن است که به خواننده نشان دهد این رویکردها چگونه در ادبیات و نوشتار بشری سهم داشته و اثر گذارده‌اند. در پی این درک کلی، خواننده با روند پیش‌روی انسان و اثرگذاری مجموعۀ تجربه‌ها و ادراکات فردی و فرهنگی‌اش بر این روند نیز آشنا خواهد شد.
نویسنده در آغاز کتاب، که هادی شاهی آن را به فارسی ترجمه کرده است، مفهوم «سوژه‌گی» را به تفصیل شرح می‌دهد و در ادامه،‌ پس از گذار از اندیشمندان عصر باستان و سده‌های میانه، تاریخچه‌ای از خودبودگی و دیگربودگی را در افکار دکارت و کانت و لاک ارائه می‌دهد. از اینجا به بعد، خواننده با مفاهیم مدرن‌تر و آشناتری از محور اصلی کتاب مواجه می‌شود تا به دورانی برسد که پای «هویت» نیز به موضوع باز می‌شود. در پایان نیز به بررسی تطبیقی مسألۀ کنشگری و سوژه‌گی در دوران پسامدرن پرداخته می‌شود. ویژگی اصلی دونالد هال ارائۀ مصادیقی عینی و دقیق از هر موضوع، در حوزۀ نقد و نظریۀ ادبی است.

دربارۀ نویسنده: دونالد یوجین هال (1960 م.)، استاد رشتۀ زبان انگلیسی و رئیس دپارتمان انگلیسی دانشگاه وست ویرجینیا

رتبۀ گودریدز: 7/3 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم