کتاب | نوجوان | نوجوان | داستان نوجوان | شاهکار ادبی جهان: هایدی
شاهکار ادبی جهان: هایدی شابک: 9786002532305 360 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور شاهکار ادبی جهان: هایدی یوهانا اشپیری وجیهه آیت اللهی نوجوان نوجوان داستان نوجوان

1,125,000 ریال 1,500,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ سوم

رمان هایدی، اثر مشهوری سوئیسی است که به واسطه انیمیشنی که از رویش ساخته شد به شهرت رسید. هایدی دختر پنج ساله‌ای است که در سن یک سالگی والدین خود را از دست داده است و خاله‌اش از او نگهداری می‌کند. زمانی که هایدی به پنج سالگی می‌رسد، خاله‌اش به دلیل پیدا کردن کاری مجبور می‌شود او را به خانه پدربزرگ پدری بفرستد. پدربزرگ او به تنهایی در دامنه‌ی کوه‌های آلپ زندگی می‌کند و از مردم روستا فاصله گرفته‌است. پیرمرد به نظر خشک و خشن است ولی هایدی مدت کمی پس از حضورش نزد او جای خود را در دل او باز می‌کند و تازه باعث می‌شود او با اهالی روستا ارتباط برقرار کند هرچند این رابطه چندان گرم نیست. هایدی و پدربزرگ حسابی با هم اخت می‌شوند ولی روزی خاله از او می‌خواهد به خانه افراد ثروتمندی در شهر برود که دختری فلج دارند. حالا هایدی چاره‌ای ندارد جز ترک پدربزرگ.

در قسمتی از کتاب می‌خوانید:
در دامنه‌ی رشته‌کوهی که قله‌های صخره‌ای و ناهموارش بر فراز دره‌های عمیق سایه افکنده است، شهر سوئیسی کوچک و زیبایی به نام مینفیلد قرار دارد و در انتهای شهر، جاده‌ی باریک و پر پیچ و خمی تا بالای کوه کشیده شده است. در قسمت‌های پایین‌تر جاده، زمین چندان سرسبز نیست، اما بوی خوش گل‌های وحشی و مرتع‌های ارتفاعات بالاتر، هوا را معطر کرده است.
در یکی از روزهای آفتابی اواخر بهار، زن بلندقد و سرزنده‌ای از جاده بالا می‌رفت. او با یک دست، بسته‌ای را حمل می‌کرد و با دست دیگرش دخترکوچولویی را، که تقریباً پنج‌ساله به نظر می‌آمد، به دنبال خود می‌کشید، ‌گونه‌های آفتاب‌سوخته‌ی بچه قرمز شده بود. البته جای تعجب نبود؛ چون در آن هوای آفتابی و داغ، او را طوری پوشانده بودند که انگار وسط زمستان است. چهره‌ی کودک به سختی قابل تشخیص بود، چون دو پیراهن پشمی تنش کرده و یک روسری بزرگ و قرمز را حسابی دورش پیچیده بودند. او شبیه یک بقچه‌ی بی‌قواره‌ی لباس بود که روی دو پوتینِ چرمی به طرف بالا حرکت می‌کرد.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم