کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | آخرین قارون
آخرین قارون شابک: 9786002299611 228 صفحه 217 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 آخرین قارون اسکات فیتز جرالد علی رضا کیوانی نژاد علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

493,000 ریال 580,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ سوم

آخرین قارون
داستانی درباره هالیوود و صنعت فیلمسازی، از نویسنده‌ای که مدتی فضای هالیوود و نظام و ساز و کار و مناسبات آن را از نزدیک دیده و با چم و خم آن آشنا بود. اسکات فیتزجرالد به دلیل تنگنای مالی مدتی به عنوان فیلمنامه‌نویس به هالیوود رفت و رمان آخرین قارون محصول همین دوره از زندگی اوست. این رمان اگرچه به دلیل مرگ فیتزجرالد ناتمام ماند، اما به اعتقاد ادموند ویلسِن یکی از بهترین رمان‌های هالیوودی است. ویلسِن آخرین قارون را، حتی به همین شکل ناتمام هم، جاافتاده‌ترین اثر فیتزجرالد می‌داند و آن را رمانی وصف می‌کند که در آن «صنعت سینما با دقت ویژه‌ای از نزدیک بررسی و مطالعه شده است و با لحن شوخ‌طبعِ تندوتیزی که نمونه‌اش در رمان‌های دیگر یافت نشده است، دراماتیزه شده است.» ویلسِن آن‌گاه می‌نویسد: «آخرین قارون بهترین رمانی است که در مورد هالیوود داشته‌ایم و تنها رمانی است که ما را غرقِ خود می‌کند.»
شخصیت اصلی رمان آخرین قارون یک تهیه‌کننده بزرگ هالیوود به نام مونرو استار است؛ شخصیتی سختکوش و خلاق که گرچه به این نام وجود خارجی نداشته، اما گفته‌اند فیتزجرالد او را بر اساس شخصیت اِروینگ تالبرگ، مدیر کمپانی متروگلدین مایر، خلق کرده است.
بر اساس این رمان فیلمی به کارگردانی الیا کازان و با بازی بازیگرانی چون رابرت دنیرو، تونی کرتیس، رابرت میچام، جک نیکلسون و ژان مورو ساخته شده است.
آخرین قارون با ترجمه و مقدمه علی‌رضا کیوانی‌نژاد و همراه با پیشگفتاری از ادموند ویلسِن بر این رمان، در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: اسکات فیتز‌جرالد (1940 – 1896)، داستان‌نویس، مقاله‌نویس و فیلمنامه‌نویس آمریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده