کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 7
تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 7 شابک: 9786002299376 672 صفحه 710 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 500 تاریخ فلسفه راتلج گروه نویسندگان حسن مرتضوی علوم انسانی فلسفه غرب

2,975,000 ریال 3,500,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ ششم

تاریخ فلسفه‌ی راتلج – جلد هفتم: سده‌ی نوزدهم
«تاریخ فلسفه‌ی راتلج» مجموعه‌ای است که در آن به تاریخ تحولات فلسفی غرب از آغاز، یعنی دورة پیش از میلاد، تا روزگار معاصر پرداخته شده است. در این مجموعه هم از جریانهای فلسفی مهم و تأثیرگذار و فلاسفه بزرگ سخن رفته و هم از جریانها و فلاسفه حاشیه‌ای‌تر. چگونگی شکل‌گیری و افول یک جریان فلسفی و نیز نحوة پدید آمدن تفکرات و استدالالات فلسفی در طول تاریخ و بررسی نسبت فلسفه هر دوره با علم و فرهنگ همان دوره از موضوعاتی است که در این مجموعه به آن پرداخته شده است.
جلد هفتم این مجموعه، با عنوان «سده‌ی نوزدهم» و به ویراستاری سی. ال. تن، به دوره‌ای اختصاص دارد که روش علمی مبتنی بر مشاهده و آزمایش وارد مباحث فلسفی می‌شود.
مقالاتی که در این مجلد می‌خوانید عبارتند از: «فایده‌باورهای آغازین» نوشته جی. ال. ویلیامز، «فلسفه‌ی علم و علم اخلاق هیول» نوشته استراون جیکوبز، «جی. اس. میل: اخلاق و سیاست» نوشته آر. اف. خان، «جی. اس. میل: منطق و متافیزیک» نوشته جان اسکُروپسکی، «سیجویک» نوشته اس. ای. جی. کوادی، «کنت و پوزیتیویسم» نوشته رابرت براون، «نیچه» نوشته رابین اسمال، «دیلتای» نوشته مایکل لسناف، «منطق و فلسفه‌ی ریاضیات در سده‌ی نوزدهم» نوشته جان استیل‌ول، «فلسفه‌ی زیست‌شناسی در سده‌ی نوزدهم» نوشته جادیش هاتیانگادی، «جدایی روان‌شناسی از فلسفه: مطالعاتی در علم ذهن از 1879 – 1815» نوشته ادوارد. اس. رید، «پراگماتیسم امریکایی» نوشته پیرس چریل میساک، «پراگماتیسم امریکایی» نوشته جیمز جی. ای. تیلز، «گرین، بوزانکت و فلسفه‌ی انسجام» نوشته جرالد اف. گاوس و «برادلی» نوشته تی. ال. اس. اسپریگ.
جلد هفتم «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» با ترجمه حسن مرتضوی در نشر چشمه منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down