کتاب | علوم انسانی | ادبیات | داستان کوتاه خارجی | داستان های ماشین تحریر
داستان های ماشین تحریر شابک: 9786003533974 464 صفحه 533 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 داستان ماشین تحریر تام هنکس محمد جوادی علوم انسانی ادبیات داستان کوتاه خارجی

435,000 ریال 580,000 ریال

ناشر: افق

چاپ سوم

داستان‌های ماشین تحریر، شامل 17 داستان کوتاه از تام هنکس است. ماجراهایی که در هر کدام کمرنگ یا پررنگ ردپای ماشین‌تحریر را، که نویسنده بسیار به آن علاقمند است می‌بینید. داستان‌هایی گهگاه طنز، از عشق، شادی و غم.
در بخشی از داستان «یک آخر هفته خاص» از کتاب داستان‌های ماشین تحریر می خوانید:
از آزادراه خارج شد، در ایستگاه فیلیپس 66 به سمت راست پیچید و تا پایین خیابان سانست رفت تا به خیابان پالمِتو برسد. در خیابان پالمتو به سمت چپ، به خیابان دِربی پیچید، همان طور که به راست می پیچید، به دنده سنگین رفت، از خیابان های ویستا و بوش گذشت و بعد، خودرو را کنار کشید و جلوی شماره 4114 توقف کرد.
کِنی تا حالا فقط در دو خانه زندگی کرده بود و این اولی بود. به آن خیره شد. صندوق پست کنار راه ماشین رو همان بود، نرده های ضربدری ایوان همان طور بود که به یاد می آورد اما درخت جلوی حیاط به طرزی عجیب و غریب کوچک به نظر می رسید. چمن ها هرس شده بودند، او هرگز سبزه ای به این مرتبی و منظمی ندیده بود و گل ها با آراستگی جلوی خانه کاشته شده بودند. آن ها هیچ وقت جلوی خانه گل نکاشته بودند. پنجره بزرگ پرده هایی آبی داشت؛ نه پرده های سفید دوران کودکی او. در گاراژ بسته بود، به خلاف وقتی که آنجا زندگی می کرد و برای دسترسی آسان همه دوچرخه ها و اسباب بازی ها و اتاق های پشتی ساختمان باز می ماند. به جای استیشن واگن قدیمی پدرش یا کورولای مادرش، خود دوج دارت جدید در ماشین رو پارک شده بود.
آنهالترها همسایه دیواربه‌دیوارشان بودند. کِنی انتظار داشت وانت سفید آن ها را ببیند اما آن دور و بر نبود. در حیاط جلویی خانه آن طرف خیابان، علامت «برای فروش» گذاشته بودند. کنی گفت: «کالندرها خانه شان را می فروشند».

ادامه keyboard_arrow_down