کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | خودت باش دختر
خودت باش دختر شابک: 9786004611701 232 صفحه 217 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز خودت دختر ریچل هالیس هدیه جامعی علوم انسانی روانشناسی خودیاری

455,000 ریال 650,000 ریال

ناشر: کوله پشتی

چاپ صد و هشتاد و یکم

کتاب «خودت باش دختر»، نوشته ریچل هالیس
«خودت باش دختر»، نوشته ریچل هالیس، کتابی خوشخوان و جذاب در زمینه روانشناسی انگیزشی است. هالیس در این کتاب زنان را مخاطب قرار می‌دهد و از آنها می‌خواهد که دروغهایی را که جامعه و رسانه‌ها و خانواده درباره زن‌بودن و سبک زندگی و هویت یک زن به خوردشان می‌دهند بشناسند و با شناسایی و تشخیص این دروغها، خود را از شرّ آنها خلاص کنند و خودِ واقعی‌شان را بیابند. هالیس در این کتاب به زنان یادآور می‌شود که آنها خودشان کنترل زندگی خود را در دست دارند و شادی و رضایتشان از زندگی بسته به تصمیمات و انتخابهای خود آنهاست. او می‌خواهد کاری کند که زنها خود را آن‌گونه که واقعاً هستند و با تمام ضعفها و قوتهایشان بپذیرند و از ضعفهای خودشان شرمنده نباشند و فعالانه و با خودباوری و اعتماد به نفس سعی کنند خودشان کنترل زندگی‌شان را به دست گیرند و در برابر شکستها و کاستی‌ها کم نیاورند. هالیس همچنین سعی دارد نشان دهد که زندگی نوعی سفر دائمی و یک حرکت رو به‌ جلو است، نه درجازدن و تکرار و تنبلی و غرق‌شدن در ملال و یکنواختی و آنچه می‌پنداریم سرنوشت به ما تحمیل کرده است. «خودت باش دختر»، اگرچه برای زنان و دختران و خطاب به آنها نوشته شده، اما هر مخاطبی، فارغ از جنسیت، می‌تواند مطالب و آموزه‌های آن را در مورد خود به کار بندد و همچنین به تأمل در باب آنچه در این کتاب مورد بحث قرار گرفته است بپردازد و آموزه‌های ریچل هالیس را با واقعیت زندگی و تجربه‌های خودش و دیگران بسنجد.
متن اصلی کتاب «خودت باش دختر» نخستین بار در سال 2018 منتشر شد و به فهرست پرفروش‌های نشریه «نیویورک تایمز» راه یافت.

مروری بر کتاب «خودت باش دختر»
«خودت باش دختر»، با عنوان فرعیِ «از باور کردن دروغ‌هایی که درباره‌تان گفته می‌شود دست بردارید تا تبدیل به همان کسی شوید که واقعاً هستید»، از بیست دروغ که دختران و زنان باید آنها را بشناسند و فریبشان را نخورند سخن می‌گوید. ریچل هالیس در این کتاب، به زبانی ساده و شیرین و داستان‌وار، از تجربیات زندگی خودش با مخاطبان سخن می‌گوید. او خاطراتی از کشمکش‌های مختلفی که در زندگی داشته و نحوه غلبه بر این کشمکش‌ها نقل می‌کند و بی‌تعارف و بدون خجالت و شرمندگی و به زبانی شیرین و طنزآمیز از ضعف‌ها و کاستی‌های خود حرف می‌زند. لُب کلام هالیس در کتاب «خودت باش دختر» این است که به خودمان دروغ نگوییم و گولِ دروغهایی را که برایمان ساخته و پرداخته‌اند نخوریم تا در زندگی مغموم نشویم و حسرت نخوریم که چرا آن‌طور که باید و شاید زندگی نکرده‌ایم. او معتقد است که در گام اول باید دروغها را شناخت، تا بعد بتوان بر آنها غلبه کرد؛ پس دروغها را فهرست می‌کند و در هر فصل از کتاب، با نقل تجربه‌های خودش از دوره‌های مختلف زندگی‌، به یکی از دروغهای بیست‌گانه‌ای که فهرست کرده است می‌پردازد. این دروغها، که هرکدام‌شان در عنوان یکی از فصلها آمده است، عبارتند از: «چیز دیگری مرا خوشحال خواهد کرد»، «از فردا شروع می‌کنم»، «من به‌اندازه کافی خوب نیستم»، «من از تو بهترم»، «دوست داشتن او برای من بس است»، «نه جواب نهایی است»، «من در روابط خصوصی با شریک زندگی‌ام خوب عمل نمی‌کنم»، «مادر بودن را بلد نیستم»، «من مادر خوبی نیستم»، «الان باید خیلی جلوتر از اینها می‌بودم»، «بچه‌های مردم خیلی منظم‌تر و مؤدب‌تر هستند»، «باید خودم را کمی کوچک کنم»، «می‌خواهم با مت دیمون ازدواج کنم»، «من یک نویسنده مزخرفم»، «هرگز نمی‌توانم از این مرحله گذر کنم»، «نمی‌توانم حقیقت را بگویم»، «وزنم بیانگر شخصیتم است»، «نیاز دارم از هر راه ممکن به بی‌خیالی بزنم»، «تنها یک راه درست برای زیستن وجود دارد» و «من به یک قهرمان نیاز دارم».

درباره ریچل هالیس، نویسنده کتاب «خودت باش دختر»
ریچل هالیس، متولد 1983 در کالیفرنیا، وبلاگ‌نویس و سخنران انگیزشی امریکایی و از شخصیتهای فعال و پُرطرفدار شبکه‌های اجتماعی است. او نخستین بار در سال 2015 با گذاشتن عکس و پُستی درباره خودش در اینستاگرام توجه بسیاری را به خود جلب کرد. مضمون این پُست مضمونی انگیزشی بود و ریچل هالیس را زنی با اعتماد به نفس نشان می‌داد. هالیس چند سال بعد نخستین کتاب انگیزشی خود را منتشر کرد و روزبه‌روز مشهورتر و تعداد طرفدارانش بیشتر شد. «شرمنده نباش دختر» از دیگر کتابهای او در زمینه روانشناسی انگیزشی است.

درباره ترجمه فارسی کتاب «خودت باش دختر»
از کتاب «خودت باش دختر» چند ترجمه فارسی موجود است. نخستین ترجمه این کتاب ترجمه هدیه جامعی است. این ترجمه با عنوان «خودت باش دختر: از باور کردن دروغ‌هایی که درباره‌تان گفته می‌شود دست بردارید تا تبدیل به همان کسی شوید که واقعاً هستید» در انتشارات کتاب کوله پشتی منتشر شده است. این کتاب همچنین با عنوان «مراقب خودت باش دختر: از باورهای دروغ در مورد خودتان دست بردارید تا به همان فردی تبدیل شوید که واقعاً هستید»، به ترجمه فروزنده دولتیاری در انتشارات نیک فرجام منتشر شده است. نشر راویس نیز این کتاب را با عنوان «خودت باش دختر» و با ترجمه نازنین خیراندیش منتشر کرده است.

رتبه کتاب «خودت باش دختر» در گودریدز: 3/68 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده