کارل مارکس شابک: 9789649971704 368 صفحه 302 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 کارل مارکس آیزایا برلین رضا رضایی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه زندگینامه و خاطرات

2,240,000 ریال 3,200,000 ریال

ناشر: ماهی

چاپ ششم

کارل مارکس
زندگی و محیط
Karl Marx
علاقه‌مندان و دوستداران فلسفه کتاب «کارل مارکس» برای شما توضیح و شرحی مفصل درباره اندیشه‌ها و زندگی «کارل مارکس» دارد. اثر علاوه بر شرح زندگی، نظام فکری کارل مارکس را نقد می‌کند. نویسنده «آیزایا برلین» نظرات شخصی خودش درباره مارکس را در کتاب بازگو کرده و نظام فکری او را به نقد می‌کشد.«آیزایا برلین» ولی در کتاب‌های دیگر خود از نظام‌های لیبرالیسم دفاع می‌کند.«کارل هاینریش مارکس» فیلسوف، اقتصاددان، تاریخ‌نگار، جامعه‌شناس، نظریه‌پرداز سیاسی، روزنامه‌نگار و سوسیالیست انقلابی آلمانی بود که به دلیل نوشته‌های سیاسی تابعیت او را سلب کردند و به همین سبب چندین دهه در لندن زندگی کرد تا از دنیا رفت. اندیشه و تفکرات فلسفی مارکس تحولی شگرف بر تاریخ روشنفکری گذاشت تا جاییکه نام مارکس تبدیل به یک مکتب اجتماعی شد. مجموعه نظریات انتقادی او در اقتصاد و سیاست که مارکسیست نامیده می‌شود بر پایه مبارزه طبقانی جوامع انسانی استوار است. «کارل مارکس» در دوره‌ای از زندگی خود بیشتر تفکر و اندیشه‌اش متمرکز بر اقتصاد سیاسی و تاریخ سرمایه‌داری بود تا نگرش و دیدگاههای فلسفی.
در بخش کوتاهی از کتاب می‌خوانیم:
«دوره‌ کلاسیک از قرن هفدهم آغاز شده بود، و در قرم هجدهم قوام پیدا کرده و به نوعی به نظام بدل شده بود. بزرگ‌ترین و اصیل‌ترین چهره‌ این نهضت در میان آلمانی‌ها گوتفرید ویلهام لایبنیتیس بود. ایده‌های او پیروان و شارحانش بسط داده و به نظامی منسجم و اعتقادی بدل کرده بودند که به ادعای مروجانش منطقا با استنتاج قیاسی از فرض‌های ساده به اثبات می‌رسید. این فرض‌های ساده هم برای کسانی که می‌توانستند از شم فکری خطاناپذیری استفاده کنند که همه‌ صاحبان شعور از بدو تولد با خود دارند، کاملا بدیهی بود.» «رضا رضایی» کتاب فلسفی «کارل مارکس» را برای علاقه‌مندان به فارسی برگردانده است.
درباره نویسنده: آیزایا برلین، فیلسوف و تاریخ‌نگار روسی ـ بریتانیایی
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down