راز شابک: 9789645634900 216 صفحه 258 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1500 راندابرن نفیسه معتکف علوم انسانی روانشناسی خودیاری

1,350,000 ریال 1,800,000 ریال

ناشر: لیوسا

چاپ نود و یکم

کتاب «راز»، نوشته راندا برن
«راز»، با عنوان اصلی The Secret، کتابی است برگرفته از فیلمی مستند به همین نام، به نویسندگی و تهیه‌کنندگی راندا برن. این کتاب، که متن اصلی آن نخستین بار در سال 2006 منتشر و به یکی از آثار پرفروش و مشهور در زمینه خودیاری بدل شد، از قانونی سخن می‌گوید که به اعتقاد راندا برن هرکس به شناخت آن برسد و بتواند آن را به کار گیرد می‌تواند به هرچه که می‌خواهد و آرزوی آن را در سر می‌پروراند دست یابد. قانونی که راندا برن در کتاب «راز» از آن سخن می‌گوید و از زبان کسانی که تعلیم‌دهندگان و آموزگاران راز معرفی می‌شوند به توضیح درباره چند‌وچونِ آن می‌پردازد، قانونی است به نام «قانون جذب». طبق این قانون، بنا به گفته راندا برن و تعلیم‌دهندگان راز، ما می‌توانیم با تمرکز ذهنی آنچه را که می‌خواهیم و آرزویش را داریم به دست آوریم. راندا برن در کتاب «راز»، به زبان ساده و با نقل داستانهای مختلف، سعی دارد وجود قانون جذب و نقش مؤثر این قانون در رساندن انسانها به خواسته‌ها و اهداف و آرزوهایشان را اثبات کند. به اعتقاد راندا برن اگر ما چیزی را با تمام وجود بخواهیم و ذهن خود را روی این خواسته متمرکز کنیم، می‌توانیم آن را به سوی خود جذب کنیم.
راندا برن با فیلم و کتاب «راز» به چنان شهرت و محبوبیتی دست یافت که مجله «تایم» در سال 2007 او را به عنوان یکی از صد فردِ تأثیرگذارِ جهان معرفی کرد.

مروری بر کتاب «راز»
«راز» کتابی است که با بیانی ساده و گرم و صمیمانه با مخاطبان خود سخن می‌گوید و این، علاوه بر موضوع کتاب، یکی از عواملی است که باعث استقبال از این کتاب شده است. به اعتقاد راندا برن پیشینه «قانون جذب»، که او در کتاب «راز» به عنوان رمز موفقیت از آن سخن می‌گوید، به اعصار و قرون کهن می‌رسد و این قانون از بدو پیدایش جهان وجود داشته است و بسیاری از متفکران و شاعران و نویسندگان و هنرمندان اعصار مختلف در آثار خود از آن سخن گفته‌اند. «راز»، همچون فیلمی که راندا برن پیش از تألیف این کتاب تهیه کرد و با آن مطرح شد، شکل‌گرفته از گفته‌های تعلیم‌دهندگان قانون جذب و نیز شامل داستان‌هایی در اثبات وجود این قانون است. این کتاب در واقع بر اساس متن همان فیلمِ مستند تألیف شده است. راندا برن در کتاب «راز» سعی دارد با زبانی ساده و برانگیزاننده، مخاطبان خود را به مثبت‌اندیشی و دفع اندیشه‌های منفی و مأیوس‌کننده و شناخت نیروی ذهن و استفاده از آن برای رسیدن به خواسته‌هایشان از طریق قانون جذب تشویق کند. کتاب از مقدمه و سی و چهار بخش تشکیل شده است. بعضی از بخش‌های این کتاب عبارتند از: «راز چیست»، «هر چیزی مشابه خود را جذب می‌کند»، «به جای موضوعات بد، موضوعات خوب را جذب کن»، «قدرت ذهن تو»، «عشق: والاترین احساس»، «چگونگی استفاده از راز»، «روند خلق»، «راز جسم تو»، «از قبل روز خودت را خلق کن»، «راز پول»، «وفور نعمت را جذب کن»، «تمرکز بر نیکبختی»، «پول بده تا پول بگیری»، «راز ارتباطات»، «خودت را دریاب!»، «راز سلامتی»، «خنده بهترین داروست»، «افکار مطلوب در سر بپروران»، «هیچ چیز لاعلاج نیست»، «راز جهان»، «عالم سرشار از وفور نعمت است»، «یگانه ذهن عالم»، «تو گذشته‌ی خودت نیستی»، «از افکارت آگاه باش»، «راز حیات» و «جلال و شکوه خودت را بپذیر».
در بخشی کتاب «راز» می‌خوانید: «افرادی که ثروت را به سوی خود کشانده‌اند، آگاهانه یا ناآگاهانه، از راز استفاده کرده‌اند. آنها فقط فکر وفور نعمت و ثروت را در سر می‌پرورانند و اجازه نمی‌دهند که هیچ‌گونه فکر متناقضی در ذهنشان ریشه بدواند. افکار غالب آنها، فقط مربوط به ثروت است. به‌جز مسأله‌ی ثروت، چیزی دیگر در سر آنها نیست. خواه از این قضیه آگاه باشند یا نه، فکر غلبه بر ثروت موجود در ذهن آنها است که ثروت را برایشان به ارمغان می‌آورد. در واقع قانون جذب مشغول به کار است.
نمونه‌ای بی‌نقص برای اثبات راز و قانون جذب حین عمل این است: شاید خودت افرادی را بشناسی که به ثروتی هنگفت دست یافتند، کل آن را از دست دادند و در مدت‌زمانی کوتاه دوباره مال و منالی عظیم نصیبشان شد. اتفاقی که در این‌گونه موارد افتاد، چه آنها خودشان واقف بودند یا نه، این بود که افکار غالب آنان حول محور ثروت دور می‌زد و به این صورت بود که در وهله‌ی اول آن را به دست آوردند. سپس اجازه دادند فکر ترس از ضرر و زیان و از دست دادن ثروت در ذهنشان رخنه کند و آن‌موقع بود که همان افکار ترسناک ضرر و زیان غالب شد و کفه‌ی ترازو از افکار غالب بر ثروت به افکار غالب بر ضرور و زیان متمایل شد و از این‌ رو همه‌ی ثروت خود را از دست دادند. به‌هر‌حال، به محض از دست دادن ثروت، ترس از ضرر و زیان ناپدید شد و دوباره افکار غالب بر ثروت رخ نمود و از این رو ثروت آنها برگشت.»

درباره راندا برن، نویسنده کتاب «راز»
راندا برن (Rhonda Byrne)، متولد 1951، تهیه‌کننده تلویزیون و نویسنده استرالیایی است. «معجزه‌ی سپاس‌گزاری»، «قدرت» و «قهرمان» دیگر کتاب‌های هستند.

درباره ترجمه فارسی کتاب «راز»
از کتاب «راز» چندین ترجمه فارسی موجود است. انتشارات لیوسا این کتاب را با ترجمه نفیسه معتکف منتشر کرده است. نفیسه معتکف متولد 1335 در شیراز و تحصیلکرده مهندسی صنایع در امریکاست. او پس از بازگشت به ایران مدتی در شرکت علوم و فنون مهندسی شیراز مشغول به کار شد، اما به دلیل علاقه‌اش به زبان انگلیسی از سال 1365 کار مهندسی را رها کرد و به تدریس این زبان پرداخت. «خدا هوای تو را دارد»، «آخرین سخنرانی»، «خاطرات بچه دست و پا چلفتی»، «خنده لهجه نداره» و «خاطرات عروس بی‌قرار» از دیگر ترجمه‌های اوست. نفیسه معتکف همچنین مؤسس انتشارات هو است. به جز زبان انگلیسی و ترجمه، نقاشی از دیگر علاقه‌مندی‌های اوست و در اوقات فراغتِ خود به این کار می‌پردازد.
از دیگر ترجمه‌های کتاب «راز» می‌توان به ترجمه نازنین ابراهیمی، چاپ شده در انتشارات نسل نو اندیش و ترجمه هنگامه‌ خدابنده، چاپ شده در انتشارات طاهریان اشاره کرد.

رتبه کتاب «راز» در گودریدز: 3/69 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده