کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات ایتالیا | اگر شبی از شب های زمستان مسافری
اگر شبی از شب های زمستان مسافری شابک: 9789643290573 318 صفحه 460 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 زمستان مسافری ایتالو کالوینو لیلی گلستان علوم انسانی ادبیات ادبیات ایتالیا

2,440,000 ریال 3,050,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ سی و یکم

اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری
یک هزار‌و‌یک‌شب مدرن؛ ایتالو کالوینو در رمان اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری خواننده را به هزارتوی قصه‌هایی می‌برد که هرگز تمام نمی‌شوند و در نقطه اوج دست خواننده‌ای را که خود شخصیت داستان است در پوست گردو می‌گذارند و جای خود را به قصه‌ای دیگر می‌دهند. کالوینو در این رمان با طنازی و بازیگوشی ساختار قصه‌درقصه را از هزارو‌یک‌شب وام می‌گیرد و به زمینه جهان مدرن می‌آورد.
داستان از آنجا شروع می‌شود که خواننده‌ای مشغول خواندن کتابی به نام اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری نوشته ایتالو کالوینو است که ناگهان متوجه می‌شود چاپ کتاب اشکال دارد و صفحات آن به‌هم‌ریخته‌اند، می‌رود کتاب را عوض کند و می‌فهمد اوراق کتاب با اوراق کتابی از نویسنده‌ای لهستانی مخلوط شده، خواننده ترجیح می‌دهد کتاب نویسنده لهستانی را که مقداری از آن را خوانده و جذب‌اش شده است دنبال کند، به کتابفروش می‌گوید به جای نسخه سالم اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری نسخه‌ای سالم از کتاب نویسنده لهستانی به او بدهد؛ او حین صحبت با کتابفروش با دختری که او هم با مشکل او مواجه شده آشنا می‌شود. داستان با قصه‌های نیمه‌کاره دیگری در ژانرها و سبک‌های مختلف ادامه می‌یابد. کالوینو در این رمان از هزارتوی کتاب‌ها و قصه‌ها جهانی کافکایی می‌سازد. جهان او هم ریشه در افسانه‌ها و حکایت‌های قدیمی دارد و هم وضعیت انسان معاصرِ مواجه با هزارتوی متن‌ها و روایت‌ها را ترسیم می‌کند.
اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری با ترجمه لیلی گلستان در انتشارات آگه منتشر شده است.
درباره نویسنده: ایتالو کالوینو (1985 – 1923)، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار و جُستار‌نویس ایتالیایی.

ادامه keyboard_arrow_down