کتاب | علوم انسانی | دین | اساطیر | قدرت اسطوره
قدرت اسطوره شابک: 9789643053468 346 صفحه 516 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 800 قدرت اسطوره جوزف کمبل عباس مخبر علوم انسانی دین اساطیر

1,960,000 ریال 2,450,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ نوزدهم

قدرت اسطوره
از اسطوره که سخن به میان می‌آید چه بسا نخست روزگاران کهن به ذهن‌ها متبادر شود. اسطوره و اسطوره و اسطوره‌پردازی اما صرفاً متعلق به اعصار قدیم و انسانهای ابتدایی و یا آغازگران تمدن نیست و امروزه و در جهان جدید نیز با نمونه‌های تغییر شکل‌یافتۀ اساطیر قدیم در شکل‌های جدید و همسو با اقتضائات و دغدغه‌های انسان معاصر مواجهیم، که این خود را در فیلم‌ها و رمان‌ها به خوبی نشان می‌دهد. اسطوره، بنیاد آن، تداومش در دنیای امروز و شباهت‌ها و نزدیکی‌های اسطوره‌های کهن با اسطوره‌های امروز که نشان از ریشه‌هایی مشترک میان این اسطوره‌ها دارد، از موضوعاتی است که جوزف کمبل، اسطوره‌شناس مطرحِ آمریکایی، در آثار خود به آنها پرداخته است. کمبل اسطوره‌شناسی است که دیدگاه‌های او بر سینما و نقد داستان و ساخت‌های روایت‌های داستانی نیز تأثیر گذاشته است. یکی از نمودهای تأثیر او بر سینما تأثیرش بر جورج لوکاس، کارگردان مجموعه فیلم‌های مشهورِ جنگ ستارگان، است.
قدرت اسطوره کتابی است که بر اساس گفت‌وگوهای بیل مویرز با جوزف کمبل فراهم آمده است. گفت‌وگوهایی که در سالهای 1985 و 1986 در مزرعۀ جورج لوکاس و موزة تاریخ طبیعی نیویورک انجام شده است. کمبل در این کتاب از اسطوره و دنیای جدید، سفر به دنیای درون، نخستین قصه‌گویان، قربانی و سعادت، ماجراجویی قهرمان، هدیۀ الهه‌ها، قصه‌های عشق و ازدواج و نقاب‌های جاودانگی سخن گفته است.
کتاب قدرت اسطوره با ترجمۀ عباس مخبر در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة مؤلفان:
جوزف کمبل (1987 – 1904)، اسطوره‌شناس آمریکایی.
بیل مویرز (- 1934)، خبرنگار و روزنامه‌نگار آمریکایی.
رتبۀ گودریدز: 29/4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده