کتاب | علوم انسانی | ادبیات | نمایشنامه و فیلم نامه | ملاقات بانوی سالخورده
ملاقات بانوی سالخورده شابک: 9786001190049 160 صفحه 189 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 ملاقات بانوی سالخورده فریدریش دورنمات حمید سمندریان علوم انسانی ادبیات نمایشنامه و فیلم نامه

600,000 ریال 750,000 ریال

ناشر: قطره

چاپ شانزدهم

ملاقات بانوی سالخورده
Der Besuch der alten Dame
نمایشنامه «ملاقات بانوی سالخورده» موضوعات مهمی از قبیل تأثیر پول بر اخلاقیات، دموکراسی و بدن به مثابه کالا را در قالب طنز و طعنه به تصویر می‌کشد.
مردم شهر گولن برای استقبال از خانمی به نام «کلارا زاخانسیان» که میلیاردی معروف است آماده می‌شوند. مردمی که در روزگار فقر و تنگدستی هستند و به بازگشت خانم ثروتمند دلبسته‌اند. اما ماجرا از این قرار است؛ خانم کلارا که اکنون زنی پیر و سالخورده است در زمان جوانی‌اش مجبور به ترک شهر گولن می‌شود. او در ایام جوانی از فردی که عاشقش بود، باردار می‌شود. ولی مرد در حقش جفا کرده و او را بی‌آبرو می‌کند، تاجاییکه مجبور به ترک شهرش می‌شود. اکنون پس از سالها، او که از وضعیت دشوار اقتصادی شهر باخبر است، شرطی برای مردم می‌گذارد. کلارا می‌خواهد که مردم معشوق دوران جوانی‌اش را به قتل برسانند و در عوض او نیز آنها را از فقر نجات دهد. او به شهر می‌آید و با فرد دیگری هم ازدواج می‌کند. معلم مدرسه از او می‌خواهد از خواسته‌اش دست بکشد. اما کلارا نمی‌پذیرد و... بهتر است بدانید: ملاقات بانوی سالخورده در سال 1351 و برای اولین بار در تالار مولوی تهران به کارگردانی حمید سمندریان به اجرا در آمد. حمید سمندریان پس از گذشت 35 سال، برای دومین بار در تئاتر شهر، در سال 1386 نمایشنامه را به صحنه برد. نمایشنامه «ملاقات بانوی سالخورده» توسط«حمید سمندریان» به فارسی ترجمه شده است.

درباره نویسنده: فردریش دورنمات (1921 ـ 1990 ) نمایشنامه‌نویس و نویسنده سوئیسی، صاحب اثر «ازدواج آقای می‌سی سی‌پی»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down