کتاب | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ اقتصاد | دانشنامه ی مختصر اقتصاد
دانشنامه ی مختصر اقتصاد شابک: 9789642132973 636 صفحه 1440 گرم قطع: رحلی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 500 دانشنامه مختصر اقتصاد دیوید هندرسن محمد صادق الحسینی محسن رنجبر علوم انسانی اقتصاد تاریخ اقتصاد

1,286,500 ریال 1,550,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ دوم

دانشنامه‌ی مختصر اقتصاد
کلیدی برای شناخت مفاهیم و موضوعات اصلی علم اقتصاد و آشنایی با شیوة تحلیل اقتصادی پدیده‌های اجتماعی و سیاسی. در کتاب دانشنامه‌ی مختصر اقتصاد، به ویراستاری دیوید هندرسن، گروهی از اقتصاددانان و متخصصان مطرح علم اقتصاد در صد و هفتاد مدخل و به زبانی قابل فهم برای مخاطبان غیر متخصص، اما علاقه‌مند به مباحث اقتصادی، مفاهیم و موضوعات اساسی مربوط به علم اقتصاد را توضیح داده‌اند. دانشنامه‌ی مختصر اقتصاد هم دانشجویان و آنهایی را که به طور تخصصی در حوزة اقتصاد مطالعه و کار می‌کنند به کار می‌آید و هم مرجعی مفید برای افراد عادی‌ای است که دوست دارند از چند و چون تحلیل اقتصادی سر در بیاورند و با شیوه‌های آن آشنا شوند. این کتاب، چنانکه در پیشگفتار ترجمۀ فارسی آن اشاره شده، «یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب‌های کلاسیک در زمینه‌ی دانش اقتصادی است». چنانکه در همین پیشگفتار آمده است، تعدادی از نویسندگان مقالات این کتاب برندة جایزة نوبل اقتصاد هستند، بعضی از آنها ریاست شورای مشاوران اقتصادی رؤسای جمهور مختلف آمریکا را در کارنامۀ کاری خود دارند و بعضی روزنامه‌نگارانی مطرح و پیشرو در حوزة اقتصاد هستند.
کتاب شامل مقدمه‌ای از دیوید هندرسن، دو بخشِ مقالات و زندگی‌نامه‌ها و پیوست‌هایی است که به برندگان جایزة نوبل در علوم اقتصادی، رؤسای شورای مشاوران اقتصادی و رؤسای انجمن اقتصاد آمریکا اختصاص دارد.
کتاب دانشنامه‌ی مختصر اقتصاد با ترجمه و مقدمۀ محمدصادق الحسینی و محسن رنجبر در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة ویراستار کتاب: دیوید هندرسن (- 1950)، اقتصاددان، مقاله‌نویس و روزنامه‌نگار اقتصادی کانادایی – آمریکایی و عضو شورای مشاوران رونالد ریگان، رییس‌جمهور وقت آمریکا، در سالهای 1982 تا 1984.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم