کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | انسان شناسی | مبانی انسان شناسی
مبانی انسان شناسی شابک: 9789641852421 240 صفحه 280 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 مبانی انسان شناسی ناصر فکوهی علوم انسانی جامعه شناسی انسان شناسی

747,000 ریال 900,000 ریال

ناشر: نشر نی

چاپ دهم

مبانی انسان‌شناسی
کتابی برای شروع مطالعه در زمینه انسان‌شناسی. ناصر فکوهی کتاب «مبانی انسان‌شناسی» را با این هدف نوشته است که امکان آشنایی ابتدایی با علم انسان‌شناسی را فراهم کند. این کتاب به زبانی ساده از انسان‌شناسی و روش‌ها و سنت‌های آن و نیز از منشأ انسان و فرهنگ در زمینه‌ای تاریخی و اجتماعی سخن می‌گوید.
در این کتاب، علاوه بر مباحث و رویکردهای گوناگون نظری در زمینه انسان‌شناسی، مثال‌ها و مصادیقی آورده شده تا مخاطبان ایرانی به شکلی بهتر و ملموس‌تر با موضوعات مطرح شده در کتاب ارتباط برقرار کنند.
«مبانی انسان‌شناسی» کتابی است که هم برای دانشجویان و هم برای مخاطبان غیرمتخصصِ علاقه‌مند به آشنایی با علم انسان‌شناسی قابل استفاده است.
کتاب از پیش‌گفتار و شش فصل تشکیل شده که عبارتند از: «انسان‌شناسی و علوم اجتماعی»، «منشأ انسان و فرهنگ»، «فرهنگ و جهان معاصر»، «انسان‌شناسی خویشاوندی»، «انسان‌شناسی سیاسی» و «انسان‌شناسی اعتقادات و باورهای دینی».
مردم‌شناسی و انسان‌شناسی، تحول انسان‌شناسی در قرن بیستم، انسان‌شناسی در ایران، فرهنگ و طبیعت، دوره‌های باستان‌شناسی، منشأ انسان و گونه‌ها و سیر تحول آن، منشأ زبان، منشأ تمدن‌ها و نظام‌های اجتماعی انسان، فرهنگ به‌مثابه ترکیبی از پدیده‌ها، مفاهیم بنیادین فرهنگ، از فرهنگ غالب تا ضدفرهنگ، ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها، روابط بین‌فرهنگی، بحران هویتی و آسیب‌های آن، ازدواج و انواع آن، انواع خانواده و مفاهیم آن، خانواده در دوران معاصر، انواع نظام‌های سیاسی و مفهوم آن‌ها، توتمیسم، شمنیسم و جادو از جمله موضوعاتی هستند که در فصل‌های مختلف این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.
«مبانی انسان‌شناسی» در نشر نی منتشر شده است.
درباره نویسنده: ناصر فکوهی (- 1335)، انسان‌شناس، نویسنده در زمینه انسان‌شناسی و فرهنگ و مترجم ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/21 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down