کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | عشق کافی نیست
عشق کافی نیست شابک: 9786008812999 224 صفحه 230 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 کافی نیست مارک منسن سیمین محمدی علوم انسانی روانشناسی خودیاری

1,183,000 ریال 1,690,000 ریال

ناشر: میلکان

چاپ بیست و دوم

کتاب «عشق کافی نیست» اثر مارک منسن
مجموعه‌ای از مقالاتی که مهارت‌های زیست بهتر و باکیفت‌تر را به ما می‌آموزند و توجه ما را به نکات جزیی و روزمره‌ای جلب می‌کنند که اغلب به آنها بی‌توجهیم اما نقشی حیاتی در زندگی و روابط ما دارند. مارک منسن در کتاب «عشق کافی نیست» به سراغ مسایل و موضوعاتی رفته که به نوعی همه ما در برهه‌های مختلف زندگی‌مان با آنها مواجه می‌شویم بی‌آنکه بدانیم این مواجهه باید چگونه رقم بخورد.
کتاب «عشق کافی نیست» یکی دیگر از آثار مارک منسن است که این نیز مورد توجه زیادی بوده و نسخه‌های بسیاری از آن در کشورهای مختلف به فروش رفته است.
منسن در مقالات کتاب «عشق کافی نیست» به شیوه‌ای ساده و همراه با مثال‌های متعدد درباره وجوهی از زندگی صحبت کرده که درباره برخی از آنها تصوراتی غلط رایج است و این تصورات باعث به وجود آمدن سوء‌تفاهم‌ها و شکست‌های ریز و درشتی در زندگی ما می‌شوند.

مروری بر کتاب «عشق کافی نیست»
نگاهی به عناوین مقاله‌هایی که در کتاب «عشق کافی نیست» گرد آمده‌اند نشان می‌دهد که در این کتاب با موضوعاتی متنوع و گسترده‌ای روبرو هستیم که همه ما در زندگی روزمره با آنها سروکار داریم. گرچه ممکن است به دلیل روزمرگی به برخی از این موضوعات توجه نکنیم اما درواقع بخش عمده‌‌ای از زندگی ما با امور جزیی و روزمره سپری می‌شود و اگر بتوانیم با آگاهی و شناخت بهتر با این موضوعات مواجه شویم در نهایت زندگی بهتر و باکفیت‌تری خواهیم داشت.
عناوین مقاله‌‌های کتاب «عشق کافی نیست» عبارتند از: «واقعا چقدر خودتان را می‌شناسید؟»، «اصول پنج‌گانه برای گرفتن تصمیمات بهتر در زندگی»، «چگونه از طریق دردهای‌تان رشد کنید؟»، «در جانب‌داری از متوسط‌ بودن»، «چگونه ناامنی‌تان را می‌خرند و می‌فروشند؟»، «چگونه اصل هشتاد بیست را در زندگی‌تان اعمال کنید؟»، «بهای پنهان شادی»، «چرا باید داستان بخوانید؟»، «چیزی را که عاشقش هستید پیدا کنید و اجازه دهید شما را بکُشد»، «روشی کاملا جدی برای یافتن جفت مناسب»، «سه مرحله‌ی خودآگاهی»، «شما به ده دلیل شکست می‌خورید»، «عشق کافی نیست»، «گوشی هوشمند، سیگار با لباس جدید»، «نظریه دلبستگی»، «نُه دروغ ظریفی که همه‌ی ما به خودمان می‌گوییم»، «ارزش واقعی پول»، «چگونه شاگرد بهتری شویم؟» «چهار مرحله زندگی»، «راهنمای شادکامی»، «سه توضیح ساده برای این که چرا هنوز مجرد هستید»، «سه مزیت مهم زندگی که تاکنون هیچ‌کس بهتان یاد نداده»، «مرض بیش‌تر‌ خواهی»، «اهداف‌تان را زیادی بزرگ می‌کنید»، «بیست تناقضی که حقیقت دارند»، «چگونه زندگی‌تان را می‌سنجید؟»، «شادی‌های ساده، پرمعناترین شادی‌ها»، «گشایش دگرگون‌کننده و بزرگ زندگی‌تان قبلا رخ داده است»، «مهم‌ترین مهارت در زندگی»، «همه چیز به فنا رفته و مطمئنم که تقصیر اینترنت است».
همان‌طور که می‌بینیم عنوان کتاب «عشق کافی نیست» از یکی از مقاله‌های این کتاب برگرفته شده است. مقاله‌ای که در آن مارک منسن استدلال کرده که ایده‌آل کردن عشق چه تبعات و مسایلی در زندگی ما به بار می‌آورد. او می‌گوید که ما عشق را به عنوان درمانی مناسب برای همه مشکلات‌مان می‌بینیم. در بسیاری از فیلم‌ها و داستان‌هایمان از عشق به عنوان هدف غایی زندگی یاد می‌کنیم و آن را راه‌حل نهایی همه رنج‌ها و بحران‌های زندگی قلمداد می‌کنیم. درواقع ما این‌گونه عشق را ایده‌آل می‌کنیم و آن را بیش از آنچه در زند‌گی‌مان نقش دارد ارزیابی می‌کنیم. نتیجه ایده‌آلیزه کردن عشق این است که خود عشق بیشترین لطمه را می‌خورد و ما در روابط‌مان بهای این ارزیابی غیرواقعی را می‌پردازیم.
مارک منسن در این مقاله از کتاب «عشق کافی نیست» معتقد است که زندگی مجموعه‌‌ای از ارزش‌های اساسی چون احترام، فروتنی، تعهد داشتن و مسئولیت‌پذیری و البته عشق است و هیج‌یک از این‌ها به تنهایی معنا یا هدف زندگی ما نیستند. منسن این نظر را مطرح کرده که برای داشتن روابط سالم به چیزی بیش از احساسات و شور و شوق خالص نیاز داریم و کامیابی و موفقیت روابط ما به مجموعه‌ای از ارزش‌ها و مقولات مختلف مربوط است و در نتیجه باید گفت که عشق کافی نیست. ایده‌آلیزه کردن عشق به انتظاراتی غیرواقع‌بینانه دامن می‌زند و همین دور شدن از واقع‌بینی سبب می‌شود رابطه‌ای که در آغاز بسیار دوست‌داشتنی و عزیز بود خراب شود و از دست برود.
یکی دیگر از مقالات خواندنی کتاب «عشق کافی نیست»، مقاله اول آن با عنوان «چقدر خودتان را میشناسید» است. احتمالا همه ما بارها شنیده‌ایم که خودشناسی بسیار اهمیت دارد اما کمتر به این موضوع دقیق شده‌ایم که خودشناسی چیست و چگونه به دست می‌آید. منسن در این مقاله به این پرسش و پرسش‌هایی دیگر پاسخ داده است. او در این مقاله می‌گوید که باورها قدرتمندند و به دلیل این نیروی‌شان باید یاد بگیریم ذهن‌مان را پرورش دهیم تا بتوانیم باورهای‌مان را مشاهده کنیم و به پرسش بکشیم. این مقاله، سه ایده‌ را دربرمی‌گیرد که به ما در انجام این کار کمک می‌کند: «دو ذهن انسان»، «چیزی را باور کنید که مفید است، نه چیزی که حقیقت دارد» و «باور اولیه». منسن در این مقاله این سه ایده را شرح داده و ابراز امیدواری کرده که با خواندن این نوشتار راحت‌تر بتوانیم از خودمان سوال کنیم و پذیرای ایده‌هایی باشیم که تاکنون هرگز در موردشان فکر نکرده‌ایم.

درباره مارک منسن نویسنده کتاب «عشق کافی نیست»
مارک منسن، نویسنده، وبلاگ‌نویس و کارآفرین معاصر امریکایی است که در سال 1984 متولد شده است. او نویسنده کتاب‌های پرفروشی است که نسخه‌های بسیاری از آنها در سراسر جهان به فروش رفته است. مارک منسن که فارغ‌التحصیل دانشگاه بوستون است، با نوشتن کتاب‌هایی در زمینه‌های موفقیت و سبک زندگی و روابط انسانی به شهرت و محبوبیت زیادی رسید. مارک منسن عنوان پرفروش‌ترین نویسنده را از مجله‌ی نیویورک تایمز دریافت کرده و تاکنون بیش از ۱۴ میلیون نسخه از کتاب‌هایش در سراسر جهان منتشر شده است. «شاد بودن کافی است»، «اوضاع خیلی خراب است»، «عشق کافی نیست»، «اوضاع خیلی خراب است» و «هنر ظریف رهایی از دغدغه» برخی از آثار منسن است که به فارسی ترجمه شده‌اند.

درباره ترجمه کتاب «عشق کافی نیست»
کتاب «عشق کافی نیست» با ترجمه سیمین محمدی در نشر میلکان منتشر شده است.
سیمین محمدی، متولد 1371، مترجم ایرانی است. «عشق کافی نیست» و «توصیه‌هایی به جوانی که می‌خواهد به جایی برسد» از ترجمه‌های او است.

ادامه keyboard_arrow_down