کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | روان شناسی عزت نفس
روان شناسی عزت نفس شابک: 9789646716353 304 صفحه 354 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2200 روان شناسی ناتانیل براندن مهدی قراچه داغی علوم انسانی روانشناسی خودیاری

1,387,500 ریال 1,850,000 ریال

ناشر: نخستین

چاپ سی و پنجم

کتاب «روان شناسی عزت نفس» نوشته «ناتانیل براندن»
Six Pillars of Self-Esteem
کتاب «روان شناسی عزت نفس» نوشته «ناتانیل براندن» به خواننده در شناخت عزت نفس کمک می‌کند. واژه عزت نفس اگرچه برای همه ما آشناست، اما شاید درباره معنا و مفهموم آن زیاد ندانیم. بسیاری از افراد در زندگی خود با کمبود عزت نفس مواجه هستند. کمبودی که سبب ناراحتی و گوشه‌گیری برخی افراد می‌شود. درک عزت نفس یعنی زندگی آگاهانه و خودشناسی بهتر. وقتی از خودمان بیشتر بدانیم پس می‌توانیم برای بهبود زندگی تلاش کنیم. کتاب «روان‌شناسی عزت نفس» علاوه بر اینکه سعی می‌کند خواننده را به شناخت و درک عزت‌نفس برساند برای مسئولیت‌پذیری در برابر کارهای شخص هم مطالبی بیان می‌کند. مدیریت بهتر در زندگی، سبب کیفیت بهتر در روابط اجتماعی هم می‌شود. نیازی که امروزه همه به آن توجه می‌کنند. عزت‌نفس در حقیقت برای تعاملات اجتماعی و روابط کاری بسیار سودمند است. هدف «ناتانیل براندن» از نوشتن کتاب بیشتر بر پایه دوست داشتن خود است. دوست داشتنی که از راه درست و با بالابردن سطح اطلاعات نسبت به شخصیت فردی باشد. او این مساله را برای شخصیت هر فرد مهم می‌داند و درکتاب «روان‌شناسی عزت نفس» به آن اشاره می‌کند. «براندن» به دلیل شش راهکاری که برای افزایش عزت نفس به مردم معرفی کرد، به شهرت بسیاری رسید. «ناتانیل براندن» اولین مورد را زندگی آگاهانه معرفی می‌کند و درباره‌اش می‌گوید: «هر چیزی را که وجود دارد همانگونه بپذیریم نه آنچه را که می‌خواهیم وجود داشته باشد.» براندن در راهکارهای بعدی به زندگی مسئولانه و هدفمند و ... اشاره کرده و توضیحاتی می‌دهد.
سایت آمازون ( Amazon) درباره کتاب «روان شناسی عزت نفس» نوشته است:
Filled with insight into human motivation and behavior.
«سرشار از بینش‌هایی درباره انگیزه‌ها و رفتارهای انسانی»

مروری برکتاب «روان شناسی عزت نفس»
کتاب «روانشناسی عزت نفس» دارای سه بخش است که در 17 فصل طبقه‌بندی شده است. کتاب از ابتدا با مبحث شناخت عزت نفس آغاز می‌شود. کتاب سعی می‌کند عزت نفس را به طور مفصل و با جزئیات برای خواننده توضیح دهد. این توضیحات برای همه افراد ناآشنا به عزت نفس هم مناسب است. براندن در واقع عزت نفس را جز نیازهای ابتدایی و مهم هر انسانی می‌داند. از این جهت عزت نفس را با چند دید مورد بررسی قرار می‌دهد. دیدگاه‌هایی که به شخصیت فرد کمک می‌کند.
بخش اول کتاب در مورد اثرات عزت نفس در زندگی است. بخش دوم درباره عوامل درونی عزت‌ نفس به همراه تمرینات عملی است. در بخش انتهایی یا سوم هم عوامل درونی و راه‌های افزایش عزت نفس توضیح داده می‌شوند.
همچنین براندن در کتاب «روان‌شناسی عزت نفس» مواردیکه مرتبط با سلامت روح و روان انسان است و به عزت نفس مربوط می‌شود بازگو می‌شود. براندن در کتابش اندازه و مقدار عزت نفس هر شخص را به دو بخش تقسیم می‌کند. او می‌گوید عوامل بیرونی و عوامل درونی بر عزت نفس افراد تأثیر دارند و هریک به طور مجزا میزان عزت نفس افراد را تشکیل می‌دهند.
کتاب دارای تمریناتی است که خواننده را تشویق می‌کند، آنچه فرا گرفته است را به کار گیرد. با تمرینات عملی، خواننده بهتر می‌تواند آنچه را که به صورت تئوری خوانده انجام دهد. این امر به بهبود شرایط فرد کمک می‌کند. در بخشی از کتاب آمده است: «عزت نفس تابع موقعیت خانواده‌ای که در آن به دنیا آمدیم، نژاد و رنگ پوست یا موقعیت اجداد و نیاکان ما نیست. اینها ارزش‌هایی هستند که گاه اشخاص برای اجتناب از مسئولیتی که در قبال عزت نفس سالم دارند بدان متوسل می‌شود. اینها منابع عزت‌نفس کاذب هستند. اینها منبع باور خودتوانمندی و یا حرمت‌نفس نیستند، اما می‌توانند منبع فریب خویشتن و توهم باشند.»
درباره نویسنده کتاب «روان شناسی عزت نفس»
ناتانیل براندن روانشناس و نویسنده‌ کانادایی ـ آمریکایی است. براندن در سال در انتاریو1930 متولد شد. او تحصیلاتش در دانشگاه UCLA در نیویورک و کالیفرنیا گذارنده است. براندن در مدت زندگی‌اش صدها مطلب و مقاله نوشته است. اگر علاقه‌مند هستید مطالب او را بیشتر بخوانید با جستجوی نام ناتانیل براندن به فارسی و انگلیسی مطالب او برای مطالعه، در دسترس شما خواهند بود. براندن در سال 1994 کتاب «روانشناسی عزت‌نفس» را به چاپ رسانید. شهرت او به دلیل کار بر روانشناسی عزت‌نفس است. دیگر کتاب‌های ناتانیل براندن عبارتند از: «تقویت و خودباوری»، «راهنمایی برای خودباوری زنان»، «روان‌شناسی حرمت نفس»، مسئولیت پذیری: اتکای به خود و زندگی پاسخگو»
ناتانیل براندن در سال 2014 درگذشت.
درباره ترجمه فارسی کتاب «روان شناسی عزت نفس»
کتاب «روان شناسی عزت نفس» توسط مهدی قراچه داغی در 304 صفحه به فارسی ترجمه شده است. انتشارات نخستین کتاب «روان شناسی عزت نفس» را برای علاقه‌مندان منتشر کرده است.

رتبه کتاب «روان شناسی عزت نفس» در گودریدز: 4.1 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده