کتاب | دانش | جغرافیا | محیط زیست | جهان در سال 2050
جهان در سال 2050 شابک: 9786009237142 552 صفحه 542 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 220 جهان 2050 لارنس اسمیت منصور امیدی ناصر زرین پنجه دانش جغرافیا محیط زیست

562,500 ریال 750,000 ریال

ناشر: مهرویستا

چاپ یکم

جهان در 2050
کتابی درباره آینده. لارنس اسمیت، جغرافی‌دان و زمین‌شناس، در کتاب جهان در 2050 که متن اصلی آن نخستین بار در سال 2010 منتشر شده است، وضعیت جهان را در سال 2050 میلادی پیش‌بینی کرده است. تغییرات اقلیمی، جهانی شدن اقتصاد، یکپارچکی اقتصادی و قوانین بین‌المللی و همچنین وضعیت جمعیت انسانی موضوعاتی هستند که تحقیق اسمیت و نتایج به دست آمده از آن بر پایه مطالعه در آنها بنا شده است.
اسمیت در این کتاب ما را با این احتمال مواجه می‌کند که چه بسا در آینده قسمت‌های شمالی‌تر جهان نظیر روسیه و اسکاندیناوی و شمال آمریکا اهمیت ویژه‌ای به لحاظ زیستی پیدا کنند. پیش‌بینی‌های اسمیت در باب آینده البته نه مثل پیش‌بینی‌های داستان‌های علمی – تخیلی اغراق‌آمیز، بلکه واقع‌بینانه است.
کتاب شامل یک مقدمه و سه بخش است با عنوان‌های: «فشار»، «کشش» و «سرانجام‌های جایگزین».
در بخشی از کتاب می‌خوانید: «طی سی سال گذشته، چرخه‌های رشد و رویش گیاهی – ضرب‌آهنگ سالانه گل‌دهی در گیاهان، مهاجرت پرندگان، تولد نوزادان و غیره – در بهار بیش از چهار روز در هر ده سال زودتر از قبل رخ داده‌اند. اگر این اعداد و ارقام به نظر شما بزرگ و مهم نیستند، که باید باشند، تصور کنید که چمن باغچه خانه‌تان با سرعت یک‌ونیم سانتی‌متر در روز به طرف شمال حرکت کند. یا این‌که روز تولدتان هر سال ده ساعت زودتر از راه برسد. و این همان سرعتی است که در تغییرات و جابه‌جایی‌های زیستی رخ می‌دهند.»
جهان در 2050 با ترجمه دکتر منصور امیدی و همکاری ناصر زرین‌پنجه و مقدمه‌ای از دکتر منصور امیدی در انتشارات مهرویستا منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down