روح پراگ شابک: 9789643291648 246 صفحه 258 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز پراگ ایوان کلیما فروغ پوریاوری علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه زندگینامه و خاطرات

480,000 ریال 600,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ دوازدهم

روح پراگ
مجموعه‌ای از مقالات ایوان کلیما که دربرگیرنده موضوعاتی متنوع از خاطرات شخصی گرفته تا ادبیات و سیاست است. کلیما نویسنده‌ای است با تجربه نوشتن در سرزمینی که بخشی از تاریخ آن در تاریکی و خفقان و سرکوب گذشت. او پاره‌ای از عمرش را در چکسلواکی دوران سلطه کمونیسم گذرانده است؛ دوره‌ای که سانسور حاکم بود و صدای حقیقی نویسندگان نه از تریبون‌های رسمی که از زیرزمین‌ها و از رسانه‌های غیر رسمی که به آن سامیزدات می‌گفتند به گوش می‌رسید. با این همه کلیما در مقدمه روح پراگ تأکید کرده است که در انتخاب مقالاتی که می‌خواسته در این کتاب چاپ کند حواس‌اش به این موضوع بوده که فقط مقالاتی با موضوعات سیاسی را انتخاب نکند تا نشان دهد نویسند‌ه‌ای که در خفقان و ممنوعیت زیسته‌ صرفا درگیر سیاست و موضوعات سیاسی نیست و آنچه نویسندگانی در جاهای دیگر دنیا به آن علاقه‌مند هستند جزو حوزه علاقه‌مندی‌های او هم هست. به همین دلیل کلیما در فراهم آوردن این کتاب تنوع موضوع را مد نظر داشته است.
روح پراگ از پنج بخش تشکیل شده است. کلیما در بخش اول این کتاب از خودش نوشته است؛ از گذشته و کودکی‌اش و نخستین تلاش‌هایش برای نوشتن، بخش دوم کتاب نوشته‌های مطبوعاتی کلیما را شامل می‌شود، بخش سوم مقالاتی است بیش و کم سیاسی، بخش چهارم درباره ادبیات است و بخش پنجم مقاله‌ای است مفصل درباره فرانتس کافکا.
روح پراگ با ترجمه فروغ پوریاوری در انتشارات آگه منتشر شده است.
درباره نویسنده: ایوان کلیما (- 1931)، داستان‌نویس، مقاله‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و روزنامه‌نگار اهل جمهوری چک.

ادامه keyboard_arrow_down