کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | تاریخچه | در مسیر ناآزادی
در مسیر ناآزادی شابک: 9786002534491 416 صفحه 405 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 مسیر ناآزادی تیموتی اسنایدر هادی شاهی علوم انسانی علوم سیاسی تاریخچه

2,962,500 ریال 3,950,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ سوم

‫‬‮‭The road to unfreedom : Russia, Europe, America.
کتاب در مسیر ناآزادی، به قلم تیموتی دی. اسنایدر، نویسنده و مورخ آمریکایی در زمینه تاریِخ اروپای شرقی و مرکزی، و تاریخ هولوکاست است.
با پایان جنگ سرد، پیروزی لیبرال دموکراسی به نظر قطعی می‌آمد. ناظران پایان تاریخ را اعلام کردند و از آینده‌ای جهانی شده و در صلح مطمئن بودند. این اعتقاد درست نبود. از نظر پوتین می‌شد برخی از نظرات فاشیستی را برای توجیه حکمرانی توسط اغنیا به کار گرفت، پس دیکتاتوری به روسیه برگشت. در دهه 2010، با کمک جنگ روسیه در اوکراین و جنگ سایبری در اروپا و ایالات متحده آمریکا، از شرق به غرب گسترش یافت.
روسیه همه‌جا در بین ملی‌گراها، الیگارش‌ها و رادیکال‌ها متحدانی پیدا کرد و تمایلش به تضعیف نهادها، دولت‌ها و ارزش‌های غربی، در خود غرب، هواخواهانی یافت. ظهرو پوپولیسم، همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و پیروزی دونالد ترامپ، همگی از اهداف روسیه بودند، ولی دستاوردشان از آسیب‌پذیری جوامع غرب پرده برداشت.
اسنایدر، در این اثر قدرتمند و بی‌همتا در تاریخ معاصر، با تکیه بر پژوهش‌های گسترده و گزارش‌های شخصی خود، پا را فراتر از تیتر اخبار می‌گذارد و ماهیت واقعی تهدید دموکراسی و قانون را به نمایش می‌گذارد. درک این چالش مستلزم دیدن و شاید هم بازسازی فضائل سیاسی بنیادینی است که سنت آن‌ها را ارائه داده و آینده مطالبه کرده است. اسنایدر با گزینه‌های مطلقی که پیش‌رویمان می‌گذارد – برابری یا الیگارشی، فردگرایی یا توتالیتاریسم، حقیقت یا دروغ- و ارائه راهی برای پیش‌روی در زمانه وحشتناک، درک ما از شالوده زندگی را یادآور می‌شود.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم