کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکای لاتین | کابوی تحمل ناپذیر
کابوی تحمل ناپذیر شابک: 9786226401043 264 صفحه 180 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 کابوی تحمل ناپذیر روبرتو بولانیو وحید علیزاده رزازی علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکای لاتین

450,000 ریال 600,000 ریال

ناشر: بیدگل

چاپ سوم

کابوی تحمل‌ناپذیر: پنج داستان و دو خطابه
روبرتو بولانیو یکی از نویسندگان شاخص و مهم موج نوی ادبیات آمریکای لاتین است. در بیشتر داستان‌های بولانیو نویسندگان و شاعران یا شخصیت‌های اصلی هستند و یا به نحوی در داستان حضور دارند. داستان‌های مجموعۀ کابوی تحمل‌ناپذیر نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این مجموعه آخرین کتابی است که بولانیو پیش از مرگ و در حالی که با بیماری مهلکِ کبدی‌اش دست و پنجه نرم می‌کرد به ناشر سپرد و خودش نسخۀ چاپ‌شدة آن را ندید. کابوی تحمل‌ناپذیر شامل پنج داستان و دو خطابه از روبرتو بولانیو است. سفر یکی از مضامین اصلی داستان‌های این کتاب است؛ سفری هم درونی و هم بیرونی که شخصیت‌های پریشان و سرگشتۀ این داستان‌ها قدم در آن می‌گذارند.
عنوانهای داستان‌های این مجموعه عبارتند از: «جیم»، «کابوی تحمل‌ناپذیر»، «پلیس موش‌های صحرایی»، «سفر آلبارو روسلو» و «دو قصۀ کاتولیک».
بعد از این داستان‌ها دو خطابه از بولانیو آمده است با عنوانهای: «ادبیات + بیماری = بیماری» و «افسانۀ کثولهو». خطابۀ اول دربارة بیماری و ادبیات است و رابطۀ این دو با یکدیگر. این خطابه ماحصل تجربۀ بولانیو از دست‌و‌پنجه‌نرم‌کردنش با سرطانی است که سرانجام مرگ زودهنگامش را رقم زد و بولانیو همزمان با دست‌وپنجه‌نرم‌کردن با آن بیش از پیش می‌نوشت.
بولانیو در خطابۀ دوم کتاب به ادبیات آمریکای لاتین و نویسندگان مشهور تثبیت‌شدة آن، نظیر گابریل گارسیا مارکز، تاخته است.
کتاب کابوی تحمل‌ناپذیر ، با عنوان فرعی پنج داستان و دو خطابه ، با ترجمۀ وحید علیزاده رزازی در نشر بیدگل منتشر شده است.
دربارة نویسنده: روبرتو بولانیو (2003 – 1953)، داستان‌نویس، شاعر و مقاله‌نویس شیلیایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم