کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | عمومی | در دفاع از تاریخ و آگاهی طبقاتی دنباله روی و دیالکتیک
در دفاع از تاریخ و آگاهی طبقاتی دنباله روی و دیالکتیک شابک: 9789643290764 258 صفحه 269 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 330 دفاع تاریخ آگاهی طبقاتی دنباله دیالکتیک گئورک لوکاچ حسن مرتضوی علوم انسانی علوم سیاسی عمومی

392,000 ریال 490,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ پنجم

در دفاع از «تاریخ و آگاهی طبقاتی»، دنباله‌روی و دیالکتیک
سالها بعد از نگارش و انتشار تاریخ و آگاهی طبقاتی گئورگ لوکاچ سندی پیدا شد که لوکاچ در آن در پاسخ به منتقدان این کتاب از آن دفاع کرده بود. لوکاچ این سند را در زمان حیات خود رو نکرد و مخفی نگه داشت. در دفاع از «تاریخ و آگاهی طبقاتی»، دنباله‌روی و دیالکتیک همین سند است؛ سندی که با انتشار آن برخی شبهات و دریافت‌های غلط درباره تاریخ و آگاهی طبقاتی لوکاچ برطرف شد و در واقع می‌توان گفت این نوشته لوکاچ پس از اینکه یافته و منتشر شد نوری تازه بر اثر فلسفی کلاسیک و مهم او تاباند و حقایق تازه‌ای را درباره آن آشکار کرد و ردیه‌ای شد بر برخی اتهاماتی که منتقدان تاریخ و آگاهی طبقاتی به آن کتاب وارد کرده بودند.
کتاب با یادداشت کوتاه ناشر انگلیسی آن آغاز می‌شود و پس از آن پیشگفتاری آمده است به قلم جان ریز که در آن به چند و چون این نوشته لوکاچ و نیز موضوعاتی نظیر سیر زندگی و افکار او و به طور مشخص‌تر به کتاب تاریخ و آگاهی طبقاتی پرداخته شده است. بعد از این پیشگفتار مقدمه چاپ مجاری کتاب آمده و پس از این مقدمه متن لوکاچ. کتاب همچنین با پسگفتاری از اسلاوی ژیژک همراه است با عنوان گئورگ لوکاچ: فیلسوف لنینیسم.
در دفاع از «تاریخ و آگاهی طبقاتی»، دنباله‌روی و دیالکتیک با ترجمه حسن مرتضوی در انتشارات آگه منتشر شده است.
درباره نویسنده: گئورگ لوکاچ (1971- 1885)، نویسنده، فیلسوف، نظریه‌پرداز، منتقد ادبی و مبارز کمونیست مجار.
رتبه گودریدز: 84/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده