کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | ریشه های رومانتیسم
ریشه های رومانتیسم شابک: 9789649971063 240 صفحه 210 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 ریشه رومانتیسم آیزایا برلین عبدالله کوثری علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,120,000 ریال 1,600,000 ریال

ناشر: ماهی

چاپ هشتم

ریشه‌های رمانتیسم
جنبش فکری و هنری رمانتیسم از کجا سرچشمه گرفته است؟ آیا این جنبش در قرن بیستم دچار تغییراتی هم شده است؟ کتاب «ریشه‌های رمانتیسم» به بررسی جنبش فکری و هنری رمانتیسم می‌پردازد و به این سوال‌ها پاسخ می‌دهد. «آیزایا برلین» با دقت و نکته سنجی شکل‌گیری آغازین جنبش رومانتیسم را تا قرن بیستم در کتابش مورد بررسی قرار می‌دهد. کتاب «ریشه‌های رمانتیسم» بر اساس سخنرانی‌های تفکر رمانتیک «آیزایا برلین» در سال 1965 گردآوری و تنظیم شده است. «هنری هاردی» که ویراستار آثار «آیزایا برلین» بوده، سخنرانی او را در قالب کتاب مکتوب و ویرایش کرده است. «آیزایا برلین» یکی از اندیشمندان پرکار قرن بیستم بود که آثار پژوهشی متنوعی دارد و اندیشه‌هایش از «ویکو»، «هردر» و رمانتیک‌های آلمانی سرچشمه گرفته است. پژوهش‌های او حوزه‌های گوناگونی مانند: موسیقی، ادبیات و سیاست را در بر می‌گیرند. اما نکته قابل ذکر این است که؛ دهه‌ها پژوهش‌های فلسفی و تأمل‌برانگیز «آیرایا برلین» پیرامون اندیشه لیبرال و فلسفه سیاسی مورد توجه بوده است همچنین او یکی از فیلسوفان جریان‌ساز و دارای سبک در قرن بیستم به شمار می‌رود. رومانتیسم کلمه‌ای فرانسوی است و به دوره‌ای از تاریخ فرهنگ غرب اروپا اطلاق می‌شود. در این دوره بعد احساسی به هنرهای غربی نظیر هنرهای تجسمی، ادبیات و موسیقی وارد شد. ناگفته نماند: ترجمه فارسی کتاب «ریشه‌های رمانتیسم» در سال 1386 به عنوان کتاب سال برگزیده شد. کتاب «ریشه‌های رمانتیسم» توشط عبدالله کوثری به فارسی ترجمه شده است.

درباره نویسنده: آیزایا برلین ( 1909 ـ 1997 ) نظریه‌پرداز و فیلسوف سیاسی بریتانیایی، صاحب اثر «کارل مارکس: زندگی و محیط او»

ادامه keyboard_arrow_down