کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | چیدن نما
چیدن نما شابک: 9786009707423 180 صفحه 371 گرم قطع: بياضـی نوع جلد: شوميز تیراژ: 300 چیدن جرمی وینیرد محمد ارژنگ هنر هنر سینما و تئاتر

446,250 ریال 595,000 ریال

ناشر: چتر

چاپ دوم

چیدن نما به قلم جرمی وینیرد، روایت متفاوتی از فیلم سازی است. در آن بیش از 150 مثال در مورد چگونگی دوربین‌گذاری، زوایا و حرکاتی را ارائه می‌دهد که هر فیلم سازی باید بداند. به اعتقاد او ساخت فیلم فراتر از داشتن مهارت فنی است. به عقیده‌ی او فیلم‌سازی عبارت است از برقراری ارتباط موثر با بازیگران و عوامل، رهبری کردن و غیره. دانش فنی صرف از فرد، فیلم‌ساز مطرح نمی‌سازد اما می‌تواند شما را یاری دهد تا با زبان سینما راحت‌تر ارتباط برقرار کنید. کتاب چیدن نما (Setting up your shots) نمونه‌هایی از 300 فیلم شناخته شده را در اختیارتان می‌گذارد تا به کمک آن به این هدف دست یابید.
این کتاب را که در حوزه‌ی فیلم‌سازی بی‌همتاست، می‌توان یک جور آچار فرانسه برای فیلم‌سازان در نظر گرفت تا به وسیله‌ی آن بتوانند ایده‌های ذهنی‌شان را به چشم ببینند و بررسی کنند که آیا آن ایده‌ها برای فیلم‌شان مفید واقع خواهد شد یا خیر و اگر مفید هستند به چه شکلی و چگونه باید اجرا شوند.
این کتاب در هشت فصل تکنیک‌های چیدن و سامان دادن نماها را بررسی می‌کند. با آغاز از روش‌های ابتدایی به سمت ترکیب‌بندی، حرکت و منظر دید پیش می‌رود. جرمی وینیرد علاوه بر اینکه از کارگردانان موفق سینمای آمریکا محسوب می‌شود، نویسنده حرفه‌ای نیز می‌باشد.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم