کتاب | علوم انسانی | مدیریت | بازاریابی و فروش | 500 نکته بازاریابی در شبکه های اجتماعی
500 نکته بازاریابی در شبکه های اجتماعی شابک: 9786002535559 344 صفحه 341 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 نکته بازاریابی شبکه اجتماعی اندرو مکارتی مینا مظلومی علوم انسانی مدیریت بازاریابی و فروش

1,462,500 ریال 1,950,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ دوم

کتاب «500 نکتۀ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی: رهنمودهای ضروری برای بازاریابی در توئیتر، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و...» نوشتۀ اندرو مکارتی
کتابی مناسب برای آن‌ها که می‌خواهند فوت‌وفنّ بازاریابی در انواع شبکه‌های اجتماعی را بیاموزند. کتاب «500 نکتۀ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی: رهنمودهای ضروری برای بازاریابی در توئیتر، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و...»، با عنوان اصلی 500 Social Media Marketing Tips: Essential Advice, Hints and Strategy for Business: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn, YouTube, Snapchat, and More!، کتابی است آموزشی که به صاحبان کسب‌وکار و کسانی که در فروشگاه‌ها و مؤسسات تجاری کار می‌کنند و کارشان بازاریابی و تبلیغ محصولات و کالاهاست یاد می‌دهد که چطور در شبکه‌های اجتماعی برای کالاهای خود مشتری پیدا کنند.
اندرو مکارتی در کتاب «500 نکتۀ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی» به مخاطبان خود یاد می‌دهد که چگونه برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به تولید محتوا بپردازند تا در جلب مشتری و فروش محصولات خود به موفقیت دست یابند. در دورانی که بیشتر وقت مردم در شبکه‌های اجتماعی گوناگون می‌گذرد و شبکه‌های اجتماعی نقشی پررنگ در زندگی شغلی و اجتماعی و فردی انسان‌ها دارند، خواندن کتاب «500 نکتۀ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی» کمکی مؤثر به اهل کسب‌وکار است تا با استفاده درست و هوشمندانه از امکانات این شبکه‌ها کار تجاری خود را گسترده کنند و به سود و فروشی هرچه‌بیشتر دست یابند.
متن اصلی کتاب «500 نکتۀ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی» نخستین بار در سال 2013 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «500 نکتۀ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی»
اندرو مکارتی در کتاب «500 نکتۀ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی» رمز موفقیت تجاری در دنیای امروز را به مخاطبان خود می‌آموزد. دنیای امروز به سمتی رفته است که دیگر شیوه‌های قدیمی تبلیغ و بازاریابی معمولاً به تنهایی جواب نمی‌دهد و هرکس می‌خواهد به بیشترین موفقیت در زمینۀ فروش محصولات خود دست یابد تقریباً ناگزیر از استفاده از امکانات شبکه‌های اجتماعی و جلب مشتری از طریق این شبکه‌هاست. این‌جاست که کتابی از نوع «500 نکتۀ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی» می‌تواند راهگشا باشد. در این کتاب می‌آموزیم که توجه به چه نکاتی و تولید چه نوع محتوایی می‌تواند بیشترین مشتری را در شبکه‌های اجتماعی گوناگون جلب کند و بیشترین کمک را به فروش محصولات از طریق شبکه‌های اجتماعی به صاحبان کسب‌وکار برساند.
اندرو مکارتی در بخش‌های مختلف کتاب «500 نکتۀ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی» به مخاطبان خود یاد می‌دهد که در هر شبکۀ اجتماعی، از فیسبوک و توئیتر گرفته تا اینستاگرام و یوتیوب و...، به چه شیوه‌ای بازاریابی کنند و چه محتوایی تولید کنند تا به هدف مطلوب خود که همان جلب مشتری برای محصولات است دست یابند.
مکارتی در کتاب «500 نکتۀ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی» از نقش شبکه‌های اجتماعی در رونق کسب‌وکار سخن می‌گوید و ضمن تأکید بر اینکه نمی‌شود به‌ قطع‌ویقین اعلام کرد که هر کسب‌وکاری که از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکند شکست می‌خورد، امکانات موجود در شبکه‌های اجتماعی برای رونق کسب‌وکار را یادآور می‌شود. مکارتی در عین حال به صاحبان کسب‌وکار هشدار می‌دهد که بی‌محابا و بی‌برنامه به شبکه‌های اجتماعی ورود نکنند و توصیه می‌کند که پیش از اقدام به بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تحقیق کنند تا بدانند کدام شبکۀ اجتماعی برای عرضۀ محصول آن‌ها مناسب‌تر و کارآمدتر است.
کتاب «500 نکتۀ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی» از سیزده بخش تشکیل شده که عبارتند از: «چرا کسب‌وکار شما نیاز به بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی دارد؟»، «قبل از شروع: عوامل کلیدی برای بازاریابی‌ها از طریق تمام رسانه‌های اجتماعی»، «بهترین نوع محتوا برای پست در رسانه‌های اجتماعی»، «راهنمایی‌های فیسبوک»، «رهنمودهای توئیتر: شیوه‌تان را ابتدا توئیت کنید»، «رهنمودهای گوگل‌پلاس»، «رهنمودهای پینترست»، «رهنمودهای لینکدین»، «رهنمودهای یوتیوب»، «رهنمودهای اینستاگرام»، «رهنمودهای اسنپ‌چت»، «رهنمودهای وبلاگ: ترغیب خواننده با کلمات» و «راهبرد کلی برای بازاریابی ممتاز رسانه‌های اجتماعی».
در بخشی از کتاب «500 نکتۀ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی» می‌خوانید: «یکی از بهترین راه‌ها برای طرح راهبرد به‌منظور توسعۀ محتوای رسانۀ جمعی انجام بررسی دقیق است که با مخاطبانتان بسامد بیشتری خواهد یافت، و همچنین شیوه‌ای عالی برای انتخاب چیزی است که می‌خواهید برای مخاطب‌تان پست کنید. شناسایی نیازها، علاقه‌ها و درخواست‌های مخاطب، وقت زیادی می‌گیرد – از خود بپرسید در مورد چه مشکلاتی می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا بر آن‌ها غلبه کنند، چه سؤالاتی را می‌توانید جواب دهید، چه نوع محتوایی را ترجیح می‌دهند (به‌طور مثال؛ متن، تصویر، ویدئو، گرافیک تصویری یا نموداری) و به احتمال زیاد، چه ساعت‌هایی به اینجا سر می‌زنند تا آن را ببینند. در صورتی که بخواهید درباره جزئیات حسابی کندوکاو کنید، ابزارهایی مانند سِم راش و ترو سوشیال متریک دو گزینۀ محبوب هستند، و نیازی نیست برای به دست آوردن یک ایده یا طرح و نقشۀ کلی و خوب مبلغی بپردازید. خصوصاً اگر از رقیب‌تان استفاده می‌کنید تا در انجام کار به شما کمک کند! ابتدا، رقبای خود را شناسایی کنید. احتمالاً آن‌ها را به‌زودی خواهید شناخت، اما یک جستجوی ساده در وب به شما اطلاعات می‌دهد. سپس در وب‌سایت‌ها و پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی‌شان سروگوش آب دهید. از فعالیت‌های رقبایتان، اینکه هر چند وقت یک‌بار وبلاگ‌ها و رسانه‌های اجتماعی‌شان را به‌روز می‌کنند و براساس تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و به اشتراک‌گذاری‌ها کدام محتوا و موضوع بهتر عمل کرده است، یادداشت تهیه کنید. شما می‌توانید از طریق تشخیص اینکه چه مقدار از این محتوا و موضوع در مقایسه با به اشتراک‌گذاری از دیگر منابع، اصیل بوده و چه موضوعات و لحن استفاده شده‌ای مورد پسند هستند، بینش بیشتری به ‌دست آورید. از اطلاعاتی که جمع می‌کنید نه‌تنها برای بازتاب انواع موضوعات و محتوای موفق در راهبرد رسانۀ اجتماعی‌تان بلکه همچنین برای شناسایی تفاوت‌ها و فرصت‌های بهتر عمل کردن استفاده کنید.»
کتاب «500 نکتۀ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی: رهنمودهای ضروری برای بازاریابی در توئیتر، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و...» با ترجمۀ مینا مظلومی در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

رتبۀ کتاب «500 نکتۀ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی» در گودریدز: 3.68 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down