کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | زنان | زنان زیرک
زنان زیرک شابک: 9786002501462 216 صفحه 262 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 3300 زنان زیرک شری آرگو سمیرا ساجدی علوم انسانی جامعه شناسی زنان

825,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: دانژه

چاپ بیست و چهارم

کتاب «زنان زیرک (چرا مردها عاشق زنان زیرک می‌شوند؟)»، نوشته شری آرگو
«زنان زیرک (چرا مردها عاشق زنان زیرک می‌شوند؟)»، با عنوان اصلی (Why Men Love Bitches)، راهنمایی است روانشناختی برای زنان، تا بتوانند رابطه عاطفی موفق و پایداری را با مرد زندگی خود برقرار کنند و در زندگی عاطفی و روابط زناشویی دچار سرخوردگی نشوند. شری آرگو در این کتاب، که متن اصلی آن اولین بار در سال 2002 منتشر شده است، به زنان می‌آموزد که یک رابطه عاطفی موفق رابطه‌ای برابر است که در آن زن، در عین همراهی با مردی که به او دل بسته است، استقلال شخصیت و رفتار خود را حفظ می‌کند و خود را به هر قالبی که مرد می‌خواهد درنمی‌آورد. او به زنان می‌گوید که اگر می‌خواهند مرد دلخواهشان واقعاً به آنها توجه کند و عاشق‌شان بماند، در مواجهه با او رندانه و زیرکانه رفتار کنند و بهترین برگ‌های خود را همان اول رو نکنند و خود را مقابل مرد خوار و کوچک نکنند و در یک کلام: سهل‌الوصول و در دسترس نباشند و کاری نکنند که مرد احساس کند آنها را صد در صد در اختیار و تحت کنترل خود دارد و می‌تواند زن را به هر سازی که می‌خواهد برقصاند. «زنان زیرک» کتابی است که رموز جذابیت را نه بر اساس الگوهای ایدآلیستی و خیالپردازانه، بلکه بر اساس الگوهای واقعی به زنان آموزش می‌دهد و تأکید می‌کند آنچه بیش از جذابیت ظاهری می‌تواند مرد را دلبسته و عاشق زنی کند، شخصیت قوی و اعتماد به نفس و استقلال شخصیت آن زن است.

مروری بر کتاب «زنان زیرک (چرا مردها عاشق زنان زیرک می‌شوند)»
شری آرگو در کتاب «زنان زیرک» به زنان گوشزد می‌کند که در جلب توجه و محبت و عشق و علاقه مردان، به اصولی که مجلات مُد می‌آموزند چندان وقعی ننهند و سعی کنند واقع‌بینی را جای فانتزی‌های ایدآلیستی بنشانند تا رابطه‌ای موفق و پایدار داشته باشند. او در این کتاب با قلمی ساده و روان و شیرین و آمیخته به طنز با زنان از رموز جذابیت سخن می‌گوید. آرگو زنان را به دو گروه «زیرک» و «ساده‌دل» تقسیم‌بندی می‌کند و معتقد است که در رابطه عاشقانه، بُرد با زیرک‌هاست و ساده‌دل‌ها بازنده‌اند و نمی‌توانند رابطه عاطفی موفق و پایداری با مرد زندگی خود داشته باشند. آرگو سعی دارد روش تبدیل‌شدن به زنی زیرک را به زنان بیاموزد. به اعتقاد او زنان ساده‌دل برای مردان حُکمِ پادری را دارند و مردها زود از چنین زنانی خسته و دلزده می‌شوند و به آنها بی‌اعتنایی و آنها را رها می‌کنند، اما زنان زیرک می‌توانند به زن رؤیاهای یک مرد بدل شوند و مرد را همیشه عاشق خود نگه دارند. رموز زیرکیِ مد نظر آرگو اما جذابیت‌های ظاهری نیست، بلکه واقع‌بینی و اعتماد به نفس و استقلال شخصیت است. آرگو در این کتاب نشان می‌دهد که زنانی که شخصیت قوی و مستقل دارند و خود را بیش از حد وابسته و بیچاره و ذلیل مردان نشان نمی‌دهند می‌توانند برگ برنده را در دست داشته باشند و مرد دلخواهشان را شیفته خود کنند و پیوندشان را با او محکم کنند. او زن زیرک را زنی می‌داند که مرد را در رابطه با خود دچار چالش ذهنی و فکری می‌کند، نه زنی که به چشم مرد سهل‌الوصول می‌نماید و مرد احساس می‌کند کاملاً بر او مسلط است.
کتاب «زنان زیرک» از نُه فصل تشکیل شده که عبارتند از: «از پادری تا دختر رویاها»، «چرا مردها زیرک‌ها را ترجیح می‌دهند»، «دوره نامزدی»، «چگونه کارگردان رابطه خود باشید»، «دیگر غر نزنید»، «دفترچه راهنمای سری نقشه‌ بازی تیم مقابل»، «حفاظت از غرور و شخصیت‌تان در مسایل مادی»، «چگونه ذهن او را از نو درگیر خود کنید»، «نسخه نو و بهبود یافته یک زیرک».
در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «موضوع این نیست که چگونه دیگران را بازی دهید. بلکه باید یاد بگیرید چگونه طبیعت انسان را درک کنید و با توجه به این اصل رفتار کنید که یک مرد همیشه چیزی را می‌خواهد که نمی‌تواند به دست بیاورد. وقتی یک مرد با زنی برخورد می‌کند که به او علاقه‌ای نشان نمی‌دهد، جلب توجه و علاقه آن زن برایش تبدیل به یک چالش و مبارزه می‌شود.
یا اینکه وقتی مردی تلاش می‌کند زن در رابطه احساس ناامنی کند و بر این اساس واکنش نشان دهد ولی زن با غرور و متانت بالایی آرامش خود را حفظ می‌کند، ناگهان فضا برای مرد عوض می‌شود. همان مردی که از برقراری رابطه می‌ترسید و از آن فراری بود، ناگهان تبدیل به مردی می‌شود که به این رابطه ایمان دارد. حالا او در رؤیاهایش این دختر را در حال غذا پختن برای او یا تا کردن جوراب‌هایش می‌بیند و دوست دارد همه جا کنار او باشد. ولی اگر از ابتدا با او مانند یک دختر درمانده و وابسته رفتار می‌کردید، آن‌قدر برایش ارزش نداشت و توجهی نمی‌کرد.»

درباره شری آرگو، نویسنده کتاب «زنان زیرک»
شری آرگو (Sherry Argov)، متولد 1977، نویسنده فرانسوی‌الاصلِ زاده امریکاست. کتابهای آرگو کتابهایی روانشناختی درباره روابط عاطفی و عاشقانه زن و مرد هستند. آثار او از آثار پرفروش و پرطرفدار حوزه روانشناسی‌اند و در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بوده‌اند. «چرا مردان با زنان زیرک ازدواج می‌کنند» کتاب دیگر شری آرگو است.

درباره ترجمه فارسی کتاب «زنان زیرک»
از کتاب «زنان زیرک» چند ترجمه موجود است. یکی از این ترجمه‌ها ترجمه سمیرا ساجدی است که با عنوان «زنان زیرک (چرا مردها عاشق زنان زیرک می‌شوند؟)»، همراه با مقدمه‌ای از مترجم، در نشر دانژه منتشر شده است. این کتاب همچنین با عنوان «چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند» به ترجمه پوراندخت رمدانی در نشر شمشاد، با عنوان «چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟» به ترجمه بهناز همتی در انتشارات شیرمحمدی و با عنوان «چرا مردها عاشق زنان زیرک می‌شوند!!!» به ترجمه محمدجواد شجاعی در انتشارات چابک‌ اندیش منتشر شده است.

رتبه کتاب «زنان زیرک» در گودریدز: 3/98 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down