کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | زنان | چرخه زندگی زنانه
چرخه زندگی زنانه شابک: 9786004901277 386 صفحه 354 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 چرخه زندگی زنانه جوآن بوریسنکو قیطاس مردانی راد علوم انسانی جامعه شناسی زنان

1,440,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ سوم

کتاب چرخه زندگی زنانه نوشته «جوآن بوریسنکو»
A Woman's Book of Life
کتاب «چرخه زندگی زنانه» نوشته «جوآن بوریسنکو» به زنان آموزش می‌دهد که چگونه سلامتی خود را به حداکثر برسانند. بوریسنکو با آموزه‌هایی که مطرح می‌کند در واقع از زنان می‌خواهد بیشتر به خوب بودن و سلامتی خود اهمیت بدهند. زیرا زنان در هر مرحله از زندگی خود با تغییرات جسمی مواجه می‌شوند که زندگی آنها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. تغییرات هورمونی، باروری‌، یائسگی و بسیاری دیگر که زنان در هر مرحله از سن خود با آن روبه‌رو می‌شوند. کتاب «چرخه زندگی» به این واقعیات اشاره دارد. واقعیاتی که دوران میانسالی هر زنی را به شدت دگرگون می‌کنند. بوریسنکو این تغییرات را نوعی قدرتمندی می‌داند. مثلا بیان می‌کند، گرگرفتگی در زمان یائسگی موج‌های قدرتند. او می‌خواهد با شناختی که از زیست‌شناختی دارد دوران میانسالی را به سوی قدرت سوق دهد. مطالعه کتاب «چرخه زندگی زنانه» در هر سنی اجازه می‌دهد تا زنان موهبت زن بودن و قدرت‌شان را احساس و درک کنند. نویسنده درصدد اثبات برتری زنان بر مردان نیست، بلکه می‌خواهد با بیان علوم زیست‌شناسی، روانشناسی همراه با معنویت دیدگاهی جدید برای زنان بیافریند.
نسخه اصلی کتاب سال 1996 در نیویورک به چاپ رسید و مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت. خوانندگان بسیاری نویسنده را ستایش کردند. کتاب «چرخه زندگی زنانه» برای همه زنان از نسل‌های مختلف مناسب است. بوریسنکو معتقد است: «این کتاب برای همه‌ی زنان است ـ در هر مرحله ای از چرخه ی زندگی».
درباره کتاب «چرخه زندگی زنانه»
کتاب به فرایند رشد و تغییرات هورمونی می‌پردازد و از کودکی تا پیری زنان را با عناوین متفاوت توضیح می‌دهد. همچنین با توجه به مسائل روحی و روانی زنان بر آنها تمرکز کرده و می‌خواهد سازگاری برای زنان بین مراحل زندگی به خصوص پیری ایجاد کند. کتاب «چرخه زندگی زنانه» دارای 13 فصل است. نویسنده زندگی زنانه را بر اساس پژوهش‌ها و تحقیقات پزشکی دسته‌بندی کرده است و بر همین اساس تغییر و تحولاتش را مورد بررسی قرار داده است.
فهرست فصل‌ها عبارتند از: «زن‌شدن»، «تولد تا 7 سالگی: اوایل کودکی»، «7 تا 14 سالگی: میان‌کودکی»، «14 تا 21 سالگی: نوجوانی»، «21 تا 28 سالگی: داشتنِ خانه‌ای از خود»، «28 تا 35 سالگی: گذر از سی سالگی»، «35 تا 42 سالگی: شفا و تعادل»، «42 تا 49 سالگی: دگردیسی میانسالی»، «49 تا 56 سالگی: از گیاهان دارویی تا هورمون‌درمانی»، «56 تا 63 سالگی: قلب یک زن»، «63 تا 70 سالگی: دختران خرد»، «70 تا 77 سالگی: استعدادهای تغییر» و «77 تا 84 سالگی: مروری بر زندگی.»
در قسمتی از کتاب «چرخه زندگی زنانه» می‌خوانیم:
«راجر و جولیا به ‌طور دائم به ‌سوی یکدیگر جذب می‌شوند و طی ماه بعد این جاذبه به‌ نقطه‌ای می‌رسد که تقریباً هر ساعت بیداری آنها با فکر کردن به دیگری سپری می‌شود. آنها با هم کار می‌کنند، با هم غذا می‌خورند و به پیاده‌روی طولانی در مناطق روستایی می‌روند، ماجراهای زندگی،‌ امیدها و رویاهای خود را با هم در میان می‌گذارند. به‌نظر می‌رسد در پیله‌ای، در خارج از زمان زندگی می‌کنند که در آن بقیه جهان در برابر رابطه رشدیابنده آنها عقب می‌نشیند. در حالی که هر دوی آنها پیش از این غالباً از روزهای کاری که دوازده تا چهارده ساعت طول می‌کشید احساس خستگی می‌کردند اکنون به نظر می‌آمد که به یک منبع انرژی مافوق انسانی متصل شده و وظایف درمانگاهی خود را بهتر و شادمانه‌تر انجام می‌دهند. آنها در پایان روز هنوز دارای انرژی هستند، بنابراین هر دو شب‌ها تا دیروقت با هم حرف می‌زنند و چیزی نمی‌گذرد که عاشق هم می‌شوند. با وجود این وقتی صبح فرا می‌رسد بدون توجه به کم‌خوابی شب قبل، دوباره سرشار از انرژی و کاملاً بیدار و آماده انجام وظیفه به بهترین وجه هستند. خیلی بد است که شیفتگی را نمی‌توان در دل نگه داشت!»
درباره نویسنده کتاب «چرخه زندگی زنانه»
جوآن بوریسنکو پزشک است. او را پیشگام برجسته در پزشکی یکپارچه می‌شناسند. همچنین یکی از بنیانگذاران درمانگاه تن و روان بیمارستان دیکونس نیوانگلند است. بوریسنکو مدرک دکتری و فوق دکترای زیست‌شناسی سلول سرطانی و رفتار درمانی دارد. پس از تحصیلات او به تدریس مشغول می‌شود.
سپس بوریسنکو از سال 1988 برای مردم سخنرانی می‌کند. او در سخنرانی‌هایش علاوه بر علم پزشکی معنویت را برای شفا و درمان روحی بیان می‌کند. علت اینکه جوآن بوریسنکو در بین مردم شناخته شد، توانایی و مهارت او در ایجاد رابطه بین رشته‌های مختلف است. کتاب «مراقبت از تن، بهبود روان» نخستین کتاب بوریسنکو بود که یکی از پرفروش‌های نیویورک تایمز لقب گرفت.
در حال جوآن بوریسنکو حاضر ضمن آموزش به دست‌اندرکاران مراقبت‌های بهداشتی، در کلیساها سخنرانی و درباره شفا با درمان‌جویان گفتگو می‌کند.
درباره ترجمه فارسی کتاب «چرخه زندگی زنانه»
کتاب «چرخه زندگی زنانه» توسط «قیطاس مردانی‌راد» به فارسی برگردانده شده است. چاپ و نشر کتاب به عهده فرهنگ نشر نو بوده است. یادآوری می‌شود کتاب حاضر یکی از عناوین مجموعه «کتابخانه مطالعات زنان» است که توسط فرهنگ نشر نو چاپ و منتشر می‌شود.
رتبه کتاب «چرخه زندگی زنانه» در گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down