کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | باشگاه پنج صبحی ها
باشگاه پنج صبحی ها شابک: 9786227566031 352 صفحه 400 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 باشگاه صبحی رابین شارما رضا اسکندری آذر علوم انسانی روانشناسی خودیاری

1,750,000 ریال 2,500,000 ریال

ناشر: نون

چاپ چهل و چهارم

کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» اثر رابین شارما، ترجمه‌ی رضا اسکندری آذر، نشر نوین
اثری انگیزشی شامل راه‌حل‌هایی عملی برای افزایش بهره‌وری و زندگی موفق‌تر. کتاب «باشگاه پنج‌صبحی‌ها» از مشهورترین آثار رابین شارما به شمار می‌رود که به زبان‌های متعددی ترجمه شده است.
کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» مبتنی بر مفهوم و روشی نوشته شده که نویسنده در طول بیش از دو دهه آن را برای کارآفرینان برتر، مدیران ارشد شرکت‌های مشهور، چهره‌های مطرح ورزشی، افراد شاخص عرصه موسیقی و اعضای سلطنتی تدریس کرده است.
رابین شارما کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» را در مدت بیش از چهار سال در ایتالیا، آفریقای جنوبی، کانادا، سوئیس، برزیل و جزیره موری‌تیوس نوشته است. آن‌طور که او خود توضیح داده نوشتن کتاب با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده و گاهی روان پیش می‌رفته و گاهی چنان دشوار می‌شده که شارما می‌خواسته ادامه کار را رها کند.
با این‌حال رابین شارما تمام تلاش خود را برای نوشن کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» به کار بسته و این اثر اینک در اختیار ما است و نویسنده کتاب را هم به خوانندگانش تقدیم کرده است؛ به کسانی که به قول نویسنده قهرمانانی در دورن‌شان دارند.

مروری بر کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها»
اگر تنها یک ساعت در روز بیشتر وقت داشتیم احتمالا در نقطه دیگری از زندگی‌مان می‌ایستادیم در موقعیت متفاوتی می‌بودیم. امکانی برای اضافه کردن به شبانه‌روز وجود ندارد و زمان برای همه یکسان می‌گذرد. اما اگر صبح‌ها را یک ساعت زودتر از دیگران آغاز کنیم آیا به همان نتیجه دست نمی‌یابیم؟ کتاب «باشگاه پنج‌صبحی‌ها» اثری است برای اینکه بهره‌وری خود را به حداکثر برسانیم و وضعیت سلامتی و آرامش خود را تا حد قابل توجهی بهبود دهیم.
در کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» تکنیک‌ها و مهارت‌هایی برای تغییر زندگی‌مان می‌آموزیم و عادتی زودهنگام را کشف می‌کنیم که به افراد بسیاری کمک کرده تا بر اساس آن به نتایجی شگفت‌آور دست پیدا کنند. در عین حال با این روش حس شادی، سرزندگی و مفید بودن هم به دست خواهیم آورد.
رابین شارما در کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» به ما نشان می‌دهد که چگونه افراد موفق و چهره‌های شناخته شده حوزه کسب و کار صبح‌هایشان را به عاملی برای موفقیت و ایجاد تفاوت قرار داده‌اند. در این کتاب از طریق روایت یک داستان جالب و سرگرم‌کننده درباره دو غریبه که با یک فرد ثروتمند آشنا شده‌اند مهارت‌های عملی را در متن داستان می‌آموزیم. در داستان کتاب این دو غریبه پیشنهادهای میلیاردر را می‌پذیرند که ساده، قابل اجرا و همزمان بسیار موثر است.
کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» فرمولی به ما می‌آموزد که بر اساس آن می‌توانیم روزمان را خیلی زودتر از آنچه تصور می‌کنیم آغاز کنیم و همچنین با به کارگیری شیوه‌های افزایش تمرکز و انگیزه از هر روزمان استفاده‌ای حداکثری می‌کنیم.
پیشنهادات رابین شارما در کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» روشی مرحله به مرحله است که با به کار بستن آنها از سکوت و آرامش ساعات سپیده‌دم برای رشد شخصی و ورزش و شروع کار روزانه استفاده می‌کنیم. این تمرینی است که بر اساس داده‌های علوم اعصاب ثابت می‌کند استفاده از ساعت‌هایی که اغلب افراد هنوز در خواب هستند زمان ارزشمندی برای فکر کردن و پرورش خلاقیت و تامل است. اگر هر روز صبح را زودتر آغاز کنیم تمام روز را با آرامش بیشتری سپری می‌کنیم.
کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» به ما کمک می‌کند در دوره‌ای که اینترنت و ابزارهای ارتباط جمعی بیش از هر زمان دیگری امکان تمرکز طولانی‌مدت را از ما گرفته‌اند به بازیابی تمرکز و آرامش خود بپردازیم. آنچه شارما در این کتاب نوشته فقط مطالبی انگیزشی نیست بلکه یک راهنمای عملی است که الهام‌بخش است و می‌خواهد به خواننده نشان دهد که با استفاده از صبح‌های خود می‌تواند روز خود را به بهترین شکلی غنیمت بشمارد.
کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» اثر پرفروش بین‌المللی در سال 2018 بود که توسط یکی از نویسندگان شناخته شده خودیاری نوشته شده است. شارما در این کتاب می‌گوید روزمان را زودتر از زمان معمول آغاز کنیم و آن را با تمرکز بر درون خودمان سپری کنیم.
گرچه بیدار شدن از خواب وقتی که هوا هنوز تاریک است کاری دشوار به نظر می‌رسد اما تغییر در الگوی خواب می‌تواند منجر به بهبود روند کاری و افزایش بهره‌وری در طول روز شود. به جای آنکه با عجله از خواب بیدار شویم و همیشه استرس دیر رسیدن را داشته باشیم با یک ساعت زودتر بیدار شدن نه تنها روزمان را با آرامش آغاز می‌کنیم بلکه ساعاتی که بیشترین تمرکز ذهنی را داریم به خودمان اختصاص می‌دهیم. رابین شارما در کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» می‌گوید مغز ما زمانی که از خواب بیدار می‌شویم متمرکز و آرام و پربازده‌تر است. این بخش روز بهترین زمانی است که می‌توانیم به دور از هیاهوی روزمره وقف خودمان کنیم و از این طریق هم زندگی‌مان رنگ و بوی دیگری می‌گیرد و هم پرانرژی‌تر خواهیم بود.
در ابتدای کتاب «باشگاه پنج‌صبحی‌ها» چند نقل قول آمده که یکی از آنها از فرانسیس اسکات فیتزجرالد است که به نوعی مدخلی است مناسب برای مطالب مطرح شده در کتاب: «برای آنچه ارزشش را دارد هیچ‌وقت آن‌قدرها دیر یا، در مورد خودم، آن‌قدرها زود نیست که به کسی که می‌خواهی تبدیل شوی... امیدوارم جوری زندگی کنی که مایه افتخارت باشد. اگر به این نتیجه رسیدی که به خودت افتخار نمی‌کنی، امیدوارم قوای آن را داشته باشی که از نو شروع کنی.»

درباره رابین شارما نویسنده کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها»
رابین شارما، نویسنده و سخنران انگیزشی کانادایی است که در سال 1965 متولد شده است. او نویسنده کتاب‌های پرفروشی است که اغلب‌شان به زبان‌های متعددی ترجمه شده‌اند. شارما شهرتی بین‌المللی دارد و فیلم‌های سخنرانی‌هایش بسیار دیده می‌شود و پست‌هایش در شبکه‌های اجتماعی نیز پربازدید است و همچنین کتاب‌هایش هم پس از انتشار در فهرست آثار پرفروش جای داشته‌اند. «رهبر بدون سمت»، «راهبی که فراری‌اش را فروخت»، «وقتی بمیری چه کسی گریه خواهد کرد؟»، «مانیفست قهرمان هرروزه»، «قهرمان زندگی‌ات باش» برخی از آثاری هستند که از شارما به فارسی ترجمه شده‌اند.

درباره ترجمه کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها»
کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» با ترجمه رضا اسکندری‌آذر در نشر نون منتشر شده است.
رضا اسکندری‌آذر، متولد 1358 در تهران، مترجم ایرانی است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک ماشین‌آلات از دانشگاه تهران است و تاکنون آثار زیادی به فارسی برگردانده است که اغلب مربوط به حوزه‌های ادبیات داستانی، علون سیاسی و روان‌شناسی هستند. برخی از ترجمه‌های اسکندری‌آذر عبارتند از: «ستاره صبحگاه»، «در باب آنارشیسم»، «باکونین: پنج جستار»، «تسخیر نان»، «شفاگر جنون» و «خفگی».

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده