کتاب | علوم انسانی | زندگینامه و سفرنامه | زندگینامه و خاطرات | سفر دریایی با دن کیشوت
سفر دریایی با دن کیشوت شابک: 9786004901451 130 صفحه 287 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 دریایی کیشوت توماس مان محمود حدادی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه زندگینامه و خاطرات

1,105,000 ریال 1,300,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ سوم

سفر دریایی با دن کیشوت
بهار سال 1934 است؛ یک سالی از به قدرت رسیدن هیتلر در آلمان می‌گذرد و توماس مان که به دنبال این واقعه مجبور به ترک وطن شده است اکنون دلواپسِ وقوع جنگی در آینده نزدیک و مشوش از آوارگی و بی‌وطنی سوار بر کشتی‌ای اقیانوس‌پیما راهی آمریکاست چون ناشر آمریکاییِ آثارش او را به این کشور دعوت کرده و برایش سلسله سخنرانی‌هایی تدارک دیده است. سفر با کشتی ده روزی طول می‌کشد و توماس مان طی این مدت خود را با خواندن رمان کُمیک و مفرح دن کیشوت سروانتس سرگرم می‌کند و حین خواندن یادداشت‌هایی هم درباره این رمان و طنز درخشان آن می‌نویسد. کتاب سفر دریایی با دن کیشوت مجموعه این یادداشت‌هاست؛ یادداشت‌هایی پر از نکته‌سنجی‌های یک رمان‌نویس قَدَر درباره یک رمانِ شاهکار. یادداشت‌های مان اما فقط تفسیر او بر دن کیشوت نیست؛ در این یادداشت‌ها دغدغه‌های حالِ او، اندوهش بابت آوارگی و دلواپسی‌اش از حوادث آینده اروپا نیز به نحوی منعکس است. توماس مان این یادداشت‌ها را در زمانه‌ای نوشته است که اروپا آبستن دومین جنگ جهانی بوده است و نگرانی او از وقوع این جنگ از خلال یادداشت‌هایی که حین سفر دریایی به آمریکا و خواندن دن کیشوت نوشته هویداست.
سفر دریایی با دن کیشوت با ترجمه محمود حدادی در نشر نو منتشر شده است. این کتاب با پیوستی نیز همراه است که شامل تفسیری است از هاینریش هاینه – شاعر آلمانی قرن نوزدهم – بر رمان دن كیشوت.
درباره نویسنده: توماس مان (1955 – 1875)، داستان‌نویس و جُستار‌نویس آلمانی و برنده جایزه نوبل ادبیات 1929.

ادامه keyboard_arrow_down