کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | فیلسوفان در خیابان
فیلسوفان در خیابان شابک: 9786002533654 288 صفحه 295 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 فیلسوفان خیابان آسترا تایلر شهاب‌الدین عباسی علوم انسانی فلسفه غرب

1,725,000 ریال 2,300,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ سوم

فیلسوفان در خیابان
Examined Life: Excursions with Contemporary Thinkers

بسیاری از ما با شنیدن نام فلسفه، مفاهیمی مانند پیچیدگی و انتزاعی بودن را در ذهن تصور می‌کنیم. اما واقعیت آن است که فلسفه، بیش از هر موضوع دیگری با زندگی بشر پیوند خورده است. از سوی دیگر نیز نباید فلسفه را با سطحی‌نگری عامه‌پسند به موضوعاتی مانند معنای حیات، اخلاق و حقیقت اشتباه گرفت.
آسترا تایلر در یک مستند بلند و طی گفتگو با هشت فیلسوف معاصر (پیتر سینگر، اسلاوی ژیژک، مارتا نوسبام و...) در پی تعیین همین مرز ظریف و مهم بوده است. تایلر پس از استقبال فراوان از مستندش، تصمیم گرفت همین پرس‌وجوها را مکتوب و در قالب یک کتاب منتشر کند.
«فیلسوفان در خیابان»، که شهاب‌الدین عباسی آن را به فارسی برگردانده، در واقع دعوتی است برای بازگشت فلسفه از دل نهادهای دانشگاهی و اندیشکده‌ها به زندگی روزمرۀ انسان‌ها. هر هشت فیلسوف مذکور، به پرسش‌هایی پیرامون دو محور اصلی پاسخ می‌دهند: معنا و تعهدات انسانی. عنوان اصلی مستند و کتاب تایلر، «زندگی بررسی شده» که کنایه‌ای است به همین رویکرد، در واقع به 2500 سال پیش و سقراط اشاره دارد که در خیابان‌های آتن، در میان مردمان عادی قدم می‌زد و با آن‌ها گفتگو می‌کرد و می‌گفت: «زندگی بررسی نشده ارزش زیستن ندارد».

دربارۀ نویسنده: آسترا تایلر (1979 م.)، نویسنده و مستندساز آمریکایی ـ کانادایی، از اعضای بنیاد «شاتل‌وورث»

رتبۀ گودریدز: 3/4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down