آمریکا شابک: 9789642090815 304 صفحه 364 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1500 آمریکا فرانتس کافکا علی‌اصغر حداد علوم انسانی ادبیات ادبیات آلمان

937,500 ریال 1,250,000 ریال

ناشر: ماهی

چاپ هشتم

امریکا (مفقودالاثر)
رمان «امریکا» نوشته «فرانتس کافکا» یکی از برترین کتاب‌های ادبیات جهان است. «فرانتس کافکا» نگارش رمان را در سال1912 آغاز کرد و اولین فصل آن را با نام آتش‌انداز، در سال 1913 به‌صورت مستقل منتشر کرد. اما سرانجام رمان ناتمام ماند و بخش‌هایی از آن هم از بین رفت. «ماکس برود» در سال 1927 رمان را با نام آمریکا منتشر کرد. چند سال پس از آن در چاپ دوم، دو پاره نوشته نسبتاً بلندی ضمیمه رمان شد اما ماکس برود در پس‌گفتار بیان کرد اینها جاهای خالی رمان را پر نمی‌کنند. «فرانتس کافکا» در یادداشت‌های روزانه خود از این رمان با نام مفقودالاثر یاد کرده، همچنین در یادداشتی عناوین شش فصل کتاب را مشخص نموده است که عبارتند از: 1) آتش‌انداز، 2) دایی، 3) خانه ییلاقی در حومه نیویورک، 4) راه‌پیمایی به سوی رامسس، 5) در هتل اکسیدنتال، و 6) قضیه رابینسون. سایر عناوین توسط «ماکس برود» انتخاب شده‌اند.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«تختخوابش در خوابگاه مشترک آسانسورچی‌ها بود و خانم سرآشپز که نفوذش، احتمالاً به اندازه‌ای نبود که کارل در نخستین شب تصور کرده بود، قصد داشت برای او اتاقی کوچک و اختصاصی جور کند، و چه بسا موفق هم می‌شد، ولی از آنجا که کارل می‌دید این کار تا چه حد دشوار است و چطور سرآشپز اغلب با مافوق خود، آن سرپیشخدمت پرمشغله، دراین‌باره تلفنی گفت‌و‌گو می‌کند، از داشتن اتاق اختصاصی چشم پوشید و با این استدلال سرآشپز را از جدی بودن تصمیم خود مطمئن کرد که دوست ندارد سایر آسانسورچی‌ها به او به خاطر امتیازی که خود به دست نیاورده غبطه بخورند.
«علی اصغر حداد« کتاب «امریکا (مفقودالاثر)» را به فارسی برگردانده است.

درباره نویسنده: فرانتس کافکا (1883 ـ 1924 ) نویسنده اهل چک، صاحب اثر «محاکمه»

ادامه keyboard_arrow_down