کتاب | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ اقتصاد | برآمدن پول تاریخ مالی جهان
برآمدن پول تاریخ مالی جهان شابک: 9789642071470 496 صفحه 567 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 برآمدن تاریخ مالی جهان نیل فرگوسن شهلا طهماسبی احمد محمدی علوم انسانی اقتصاد تاریخ اقتصاد

660,000 ریال 880,000 ریال

ناشر: اختران

چاپ سوم

نیل فرگوسن در کتاب برآمدن پول به ما کمک می‌کند تا پیچیدگى نهادهاى مالى و اصطلاحات‏ علمى و فنى مدرن را درک کنیم. از نظر او پیدا کردن خاستگاه این پیچیدگی‌ها اولین گام برای شناخت نقش امروزی آن‌هاست. همچنین به ما می‌گوید که دلیل هر پدیده‌ی تاریخی مالی بزرگ راز مالی نهانی هست. برای مثال بانک‏داران ایتالیایى با به کارگرفتن قواعد مربوط به ریاضیات مشرق زمین در امور مربوط به پول، ثروتمند شدند و به همین دلیل در رنسانس بازار هنر و معماری رونق گرفت.
فصل‌های "برآمدن پول: تاریخ مالی جهان" هر کدام به موضوعی پرداخته‌است: ‏صعود پول و اعتبار؛ بازار اوراق قرضه؛ بورس اوراق بهادار؛ بیمه؛ بازار املاك و مستغلات؛ و صعود، سقوط و صعود مالیه ‏ى بین‏ الملل. هر فصل به یك سوال‏ عمده‌‏ى تاریخى نظر دارد. پول پیش از آنكه کاملا ناپدید شود یا جایش را به ارقام در تالارهای بورس و دفاتر حسابداری بدهد، از چه زمان ‏از شكل فلزى به شكل كاغذى درآمد؟ آیا واقعیت دارد كه بازار اوراق قرضه‏ با تعیین نرخ بهره‌‌ى وام‏هاى بلندمدت حكومت جهان را به دست مى‌‌گیرد؟ بانك‏هاى مركزى در ترقى شدید و كسادى بازار سهام چه نقشى ایفا كردند؟ چرا بیمه لزوماً بهترین راه براى حمایت از خودتان در برابر خطرات نیست؟ آیا مردم در مورد منافع سرمایه‏‌گذارى در معاملات املاك دچار توهم و اغراق‏ گویى‏اند؟ و آیا اتكاى متقابل چین و آمریكا به یكدیگر، عامل ثبات ‏مالى جهان است، یا اینها همه وهم و خیال است؟

ادامه keyboard_arrow_down