کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | رویارویی با تغییر
رویارویی با تغییر شابک: 9786229376591 268 صفحه 230 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 رویارویی تغییر دیمین هیوز وحید نمازی علوم انسانی روانشناسی موفقیت

1,462,500 ریال 1,950,000 ریال

ناشر: دیوار-چشمه

چاپ یکم

کتاب «رویارویی با تغییر» نوشتۀ دِیمین هیوز
آیا از تغییر، ترسان و گریزانید و این مانع پیشرفت شماست؟ الکس فرگوسن می‌تواند کمکتان کند که بر این مانع فائق آیید. کتاب «رویارویی با تغییر: چگونه شبیه سِر الکس فرگوسن فکر کنیم»، با عنوان اصلی How to Think Like Sir Alex Ferguson: The Business of Winning and Managing Success، کتابی است که تجربیات الکس فرگوسن، مربی افسانه‌ای تیم فوتبال منچستر یونایتد، را برایمان روی دایره می‌ریزد تا دریابیم فرگوسن چگونه فرگوسن شد و چگونه منچستر یونایتد را به اوج رساند.
کتاب «رویارویی با تغییر» کتابی‌ست مفید و آموزنده برای مدیران، صاحبان کسب‌وکارهای گوناگون و همۀ کسانی که هدفی را در زندگی دنبال می‌کنند اما چون نمی‌توانند خود را با تغییرات سازگار کنند به اهدافشان دست نمی‌یابند. این کتاب همچنین کتابی باب طبع همۀ فوتبال‌دوستان، به‌ویژه طرفداران منچستر یونایتد و مربی جریان‌ساز و بزرگ این تیم، یعنی الکس فرگوسن، است و چهره‌ای چندوجهی از این مربی تاریخ‌ساز و فراموش‌نشدنی تاریخ فوتبال به دست می‌دهد؛ چهره‌ای که قدری متفاوات با تصاویر آشنا و کلیشه‌ای از این مربیِ مشهور است.
دیمین هیوز در کتاب «رویارویی با تغییر»، با رجوع به تجربیات الکس فرگوسن از رویارویی‌های موفق و مدبرانه با تغییر، یکی از رازهای بزرگ موفقیت را با ما در میان می‌گذارد؛ رازی که در مدیریت تغییر و رویکرد ما در مواجهه با تغییر نهفته است.
چارلز ون کِمنی، سرمربی تیم ملی دوومیدانی انگلیس و سرمربی تیم دوومیدانی بریتانیا در المپیک 2012، در توصیف کتاب «رویارویی با تغییر» می‌گوید: «مربی‌گری و رهبری نخبگان چنین است که آنان با ایجاد رنج برای افرادی که راحتی را برگزیده‌اند کمک می‌کنند تا این افراد با تغییر کردن به آسودگی برسند. سِر الکس فرگوسن در این کار بهترین بود و پروفسور دِیمین هیوز کتابی جذاب خلق کرده است که توضیح می‌دهد فرگوسن چگونه این کار را انجام می‌داد. کتاب را که برداشتم، نتوانستم کنارش بگذارم و مطمئنم که در آن مطالب بسیاری برای کمک به موفق شدن در زمینه‌ی انتخابی خود خواهید یافت.»
ترنت رابینسون، سرمربی سیدنی روسترز در لیگ راگبی و بهترین مربی راگبی در سال 2014، نیز کتاب «رویارویی با تغییر» را این‌گونه وصف می‌کند: «دِیمین هیوز روش‌های مربی‌گری سنتی را به چالش می‌کشد، آن هم با تشویق مربیان به حفظ اصول مستحکمی که متکی است بر خودآگاهی و توانایی سازگاری و تغییر از طریق هزاران چالش (و فرصت!) رهبری. در این کتاب بی‌نظیر، دِیمین با هوش و ذهن کنجکاوش یکی از بزرگ‌ترین مربیان تاریخ ورزش را رمزگشایی می‌کند. او با آوردن مثال‌هایی از دوران حرفه‌ای ممتاز سِر الکس فرگوسن به شیوه‌ای ماهرانه طیفی از اصول بنیادی را به تصویر می‌کشد تا هر هوادار، مربی یا رهبر تجاری آن را به کار برد.»
متن اصلی کتاب «رویارویی با تغییر» اولین بار در سال 2014 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «رویارویی با تغییر»
دیمین هیوز در کتاب «رویارویی با تغییر» بر آن است که با اتکا به دستاوردهایی که الکس فرگوسن، با توانایی‌ و مهارتش در مدیریت تغییر، در تیم منچستر یونایتد رقم زد، فرمول‌هایی را برای دستیابی به موفقیت از طریق مدیریت تغییر به دست دهد.
یکی از اصول کلیدی‌ای که دیمین هیوز در کتاب «رویارویی با تغییر»، در آموزش شیوۀ درست مواجهه با تغییر، از اسلوب مربی‌گری فرگوسن استخراج کرده و در این کتاب ارائه داده است، داشتن شخصیت قوی و با اعتماد‌به‌نفس است. در کتاب «رویارویی با تغییر» می‌آموزیم که ذهنیت ما از خودمان و آن‌چه دربارۀ شخصیت خودمان به آن باور داریم، نقشی بسیار مؤثر در پیروزی و شکست ما ایفا می‌کند.
کتاب «رویارویی با تغییر» از اهمیت رویکرد ما به تغییرات و ضرورت منعطف بودنمان دربرابر آنها سخن می‌گوید و از اینکه در مواجهه با تغییر، چه واکنشی از خود نشان دهیم تا به نتیجۀ مطلوب دست یابیم.
در کتاب «رویارویی با تغییر» همچنین از توانایی فرگوسن در درک سرشت بشر سخن رفته و از اینکه فرگوسن چگونه با شناخت سرشت بشر و روان‌شناسی‌ای هوشمندانه، می‌توانست تیمش را هدایت و مدیریت کند و پیروزی‌هایی بزرگ را برای این تیم رقم زند.
اگرچه الکس فرگوسن در مرکز کتاب «رویارویی با تغییر» قرار دارد و این کتاب، پُر از نقل قول‌هایی از فرگوسن دربارۀ رویکردش در مربی‌گری و مدیریت و توضیحات نویسنده راجع به روش کار او و نیز پُر از خاطرات مختلفی است که فوتبالیست‌هایی که با فرگوسن کار کرده‌اند از شیوۀ مربی‌گری او نقل کرده‌اند، اما نویسنده، در بحث از شیوۀ مواجهه با تغییر، مثالهایی از دیگر نمونه‌های مدیریت موفق را نیز با مثالهای مربوط به فرگوسن همراه می‌کند و به عرصه‌هایی غیر از فوتبال نیز گریز می‌زند.
کتاب «رویارویی با تغییر» کتابی انگیزشی است که نظریه و عمل را باهم دارد. در این کتاب، در کنار مباحث تئوریک و آوردن نمونه‌هایی از تجربه‌های موفق در مدیریت، تمرین‌ها و آموزه‌هایی ارائه شده که به‌کمک آنها بتوانیم مواجهه‌ای درست و راهگشا با تغییرات داشته باشیم و آنها را به‌درستی مدیریت کنیم تا به موفقیت دست یابیم.

دربارۀ دِیمین هیوز، نویسندۀ کتاب «رویارویی با تغییر»
دِیمین هیوز (Damian Hughes)، مؤلف و پژوهشگر انگلیسی است. او متخصص فرهنگ‌های ورزشی با عملکرد بالا و استاد مدعو در دانشگاه متروپولیتن منچستر است.
تحقیقات هیوز با تحسین چهره‌های سرشناسی نظیر محمد علی (کلِی) و سِر الکس فرگوسن مواجه بوده است.
از آثار دیمین هیوز می‌توان به کتاب «قدرت انعطاف‌پذیری» اشاره کرد.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «رویارویی با تغییر»
کتاب «رویارویی با تغییر: چگونه شبیه سِر الکس فرگوسن فکر کنیم» با ترجمۀ وحید نمازی در نشر دیوار منتشر شده است.
وحید نمازی مترجم ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌های «بازیکن مخفی»، «فوتبال چگونه جهان را توصیف می‌کند» و «چرا فوتبال مهم است» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم