کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | قلب جنگجوی خورشید
قلب جنگجوی خورشید شابک: 9786229385869 532 صفحه 660 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1000 جنگجوی خورشید سو لین تن پگاه خدادی علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

2,030,000 ریال 2,900,000 ریال

ناشر: کتاب مجازی

چاپ هفتم

رمان «قلب جنگجوی خورشید» نوشتۀ سو لین تن
یک رمان فانتزی – حماسیِ ماجراجویانه، عاشقانه، افسانه‌ای و اساطیری درباب عشق و ایثار و امید و جدال خیر و شر. رمان «قلب جنگجوی خورشید»، با عنوان اصلی Heart of the Sun Warrior، رمانی است پرماجرا که وقایع آن خارج از کرۀ زمین رخ می‌دهد.
منبع الهام سو لین تن برای نوشتن رمان «قلب جنگجوی خورشید» اسطوره‌های چینی بوده و او با الهام از این اسطوره‌ها رمانی پرماجرا و عاشقانه خلق کرده که موضوع آن داستان قدیمی و آشنا اما نامکررِ جدال خیر و شر و تغییر و تحول قهرمان رمان از خلال این جدال است؛ داستانی که در طول قرن‌ها به اشکال مختلف روایت شده اما هنوز هم وقتی به‌ اشکالی نو و خلاقانه روایت می‌شود جذاب و محبوب و پرطرفدار است.
متن اصلی رمان «قلب جنگجوی خورشید» اولین بار در سال 2022 منتشر شده است. این رمان ادامۀ رمانی دیگر از سو لین تن، با عنوان «دختر مهتاب»، است.

مروری بر رمان «قلب جنگجوی خورشید»
چنانکه پیش‌تر نیز اشاره شد در رمان «قلب جنگجوی خورشید» از داستان‌های اساطیری چین استفاده شده است. بنابراین در این رمان با شخصیت‌های اسطوره‌ای مواجهیم.
شینگ‌ین، شخصیت اصلی رمان «قلب جنگجوی خورشید»، با مادرش در ماه زندگی می‌کند اما مادر او توسط امپراتور افلاک اسیر شده است. شینگ‌ین اما موفق می‌شود مادرش را آزاد کند. او، بعد از آزاد کردن اژدهایان و درآوردن مادرش از اسارت، با مادرش به خانۀ خود در ماه برمی‌گردد. ظاهراً آرامش به خانه بازگشته و همه‌چیز روبه‌راه است اما این فقط یک آرامش موقتی است که دیری نمی‌گذرد با تهدیدی دیگر برهم می‌خورد. ماجرا از این قرار است که نیروهایی ناشناس می‌خواهند قدرت اسرارآمیز درختی را که روی ماه است به‌دست آورند. در ادامۀ رمان «قلب جنگجوی خورشید» می‌بینیم که شینگ‌ین به جستجوی این نیروهای ناشناس می‌رود و این سرآغازِ گشوده‌شدن رازهایی تازه برای اوست؛ رازهایی که به دنیای فانیان تعلق دارند.
در رمان «قلب جنگجوی خورشید» داستان پرماجرا و حماسی نبرد شجاعانۀ شینگ‌ین و یاران او را برای دفاع از دنیای نامیرایان و دنیای فانیان می‌خوانیم و با او و یارانش در کهکشان و دنیاهای گوناگون سفر می‌کنیم و با اشخاص مختلفی مواجه می‌شویم که شینگ‌ین و همراهان او در مسیر جستجو و مبارزۀ خود با آن‌ها روبه‌رو و آشنا می‌شوند.
رمان «قلب جنگجوی خورشید» همچنین یک تم عاشقانه دارد. قلب شینگ‌ین در این رمان میان لیوای و ونژی دوتکه شده است و او امیدوار است که، علاوه بر نجات دو جهان، بتواند قلب خود را نیز نجات دهد.
در رمان «قلب جنگجوی خورشید» می‌بینیم که شینگ‌ین چگونه در جریان جستجو و مبارزه‌اش متحول می‌شود و به پختگی می‌رسد.
در بخشی از رمان «قلب جنگجوی خورشید» می‌خوانید: «درهای اتاق امپراتور با ملیله‌کاری‌های زرین و نقشی پیچ‌درپیچ آراسته شده بودند و لابه‌لای آن سنگ‌های یشم صاف به چشم می‌خوردند. از دیوار سنگی سفید بالا رفتم و پریدم توی حیاط. هوا اینجا خنک‌تر بود و با رشته‌هایی از قدرت جادویی امپراتور درآمیخته بود. درختان چهل‌سکه بر محوطۀ وسیع حیاط سایه افکنده و گل‌های نیلوفر زرد روی سطح برکۀ بزرگی پراکنده بودند. زانو زدم و آخرین صدف را که عاجی‌رنگ بود و هلالی‌شکل، لای گلبرگ‌های ابریشمین یکی از نیلوفرها گذاشتم. بعد بلند شدم و ابری احضار کردم. به‌زودی اینجا پر از سربازان افلاک می‌شد.
کمان اژدهای سبز را بلند کردم و تیر درخشانی بین انگشتانم ظاهر شد. هشدار ونژی را که در گوشم می‌پیچید و مرا از این کار منع می‌کرد نشنیده گرفتم و تیر را رها کردم. تیر به پرواز درآمد و ردی روشن در تاریکی به جا گذاشت. وقتی به درختی خورد، نوری جرقه‌زنان اطراف تنۀ درخت را گرفت و برگ‌ها از درخت افتادند. انرژی‌ام در رگ‌هایم جاری شد و به شکل باد آزادش کردم تا به‌سرعت به حیاط بوزد و شاخه‌های درختان و آب برکه را به حرکت درآورد. کسی نمی‌توانست این صحنه را نادیده بگیرد. فکر جنون‌آمیزی بود و یک‌دفعه به سرم زده بود، ولی به‌این‌ترتیب می‌توانستم تک‌تک سربازان را به داخل کاخ بکشانم. بهترین راه برای فرار ایجاد هرج‌ومرج بود.
صدای فریادهایی سکوت را شکست. کمان را روی شانه‌ام انداختم و فلوتم را به لب بردم. شروع به نواختن همان آهنگی کردم که برای تولد لیوای به او هدیه داده بودم. صدای گام‌های شتاب‌زده‌ای که نزدیک می‌شدند باعث شدند وحشت وجودم را فرابگیرد. پایم بی‌اختیار از زمین بلند شد و آمادۀ فرار شدم، ولی بعد دوباره سر جایم ماندم. هنوز زود بود. باید به قولم به ملکه وفادار می‌ماندم و خودم را سپر بلا می‌کردم.»

دربارۀ سو لین تن، نویسندۀ رمان «قلب جنگجوی خورشید»
سو لین تن (Sue Lynn Tan) نویسندۀ مالزیایی است. او در مالزی متولد شده و سپس به هنگ کنگ مهاجرت کرده اما پیش از مهاجرت به هنگ کنگ، در انگلستان و فرانسه تحصیل کرده است. سو لین تن عاشق اسطوره و افسانه و فانتزی است و این عشق، که نمودش را در آثار او می‌بینیم، ریشه در خوانده‌های دوران کودکی او دارد و از آن دوران در او پدید آمده و رشد کرده است.
از آثار سو لین تن می‌توان به رمان «دختر مهتاب» اشاره کرد که، چنانکه پیش‌تر نیز اشاره شد، رمان «قلب جنگجوی خورشید» به‌عنوان دنبالۀ آن نوشته شده است.

دربارۀ ترجمۀ فارسی رمان «قلب جنگجوی خورشید»
رمان «قلب جنگجوی خورشید» با ترجمۀ پگاه خدادی در نشر کتاب مجازی منتشر شده است.
پگاه خدادی، متولد 1363، مترجم ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌های «دختر مهتاب»، «زنی با دامن بنفش»، «شاید وقتشه با یکی حرف بزنی»، «زندگی نامرئی ادی لارو»، «تاج دوقلوها»، «فابل» و «رانده‌شده» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down