مقلدها شابک: 9786003530416 456 صفحه 560 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 مقلدها گراهام گرین محمدعلی سپانلو علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

525,000 ریال 750,000 ریال

ناشر: افق

چاپ سوم

شخصیت‌های اصلی داستان با یک کشتی هلندی به پایتخت هائیتی، پورتو پرنس می‌روند. راوی آقای براون است که به قصد فروش هتلش واقع در پورتو پرنس به آمریکا سفر کرده ولی ناموفق بوده و در حال برگشت‌است. آقای اسمیت، کاندید سابق ریاست جمهوری آمریکا، به همراه خانمش با هدف نجات بشریت از خشونت و تباهی به هائیتی آمده‌ تا مرکز گیاه‌خواری برپا کنند. غافل از آنکه ساکنان این منطقه آن‌قدر فقیرند که به ندرت گوشت گیرشان می‌آید. سرگرد جونز، تاجری هندی-انگلیسی خوش برخورد است که کلی ماجرای جنگی غیرقابل باور تعریف می‌کند.
براون به هتلش برمی‌گردد و متوجه می‌شود که وزیر فیلیپات در استخر هتلش خودکشی کرده‌است. حالا دیگر او به یک هدف برای دولت تبدیل شده است. براون مجبور است جسد را نیست و نابود کند تا درگیر نشود. در همین فاصله، جونز به محض رسیدن پایش به هائیتی دستگیر شده است. براون آقای اسمیت را متقاعد می‌کند تا از «اهرم سیاسی» خود استفاده کند و جونز را از زندان آزاد کند. جونز با استفاده از یک خودکار و چند کاغذ و جعل راه خود را به دولت هائیتی باز می‌کند.
جسد فیلپات پیدا شده و خانواده‌اش سعی می‌کنند مراسم تدفین برگزار کنند. جوخه مرگ رئیس جمهور، تون‌تون ماکوت، در کمین نشسته و جسد را می‌دزدد. برادرزده فیلیپات تصمیم می‌گیرد به نیروهای شورشی بپیوندد ولی اول از همه باید در آیین وودوو شرکت کند.
براون با معشوقه‌اش، مارتا پیندا، همسر سفیر اروگوئه آشتی می‌کند. آقا و خانم اسمیت به کشور همسایه جمهوری دومنیکن می‌روند.
جونز دشمن دولت می‌شود و براون سعی می‌کند او را از کشور خارج کند. او فکر می‌کند جونز رابطه‌اش با مارتا را تهدید می‌کند، و تشویقش می‌کند به شورشی‌های شمال بپیوندد. فقدان حس نظامی‌گری جونز منجر به مرگ او در عملیات می‌شود و شورشی‌ها شکست می‌خورند. دووالیه، رئیس‌جمهور، پایه‌های قدرت خود را مستحکم می‌کند و براون که نمی‌تواند به هتلش برگردد، به سانتو دومینگو می‌رود. در آنجا به عنوان مأمور کفن و دفن کار می‌کند.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم