کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | عمومی | استادان بسیار زندگی های بسیار
استادان بسیار زندگی های بسیار شابک: 9786007221099 232 صفحه 271 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 3000 استادان بسیار زندگی بسیار برایان ال. وایس زهره زاهدی علوم انسانی روانشناسی عمومی

933,750 ریال 1,245,000 ریال

ناشر: صبح صادق

چاپ شانزدهم

کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار» نوشته «برایان ال. وایس»
Many Lives, Many Masters
کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار» نوشته «برایان ال. وایس» درباره تجربیات خواب مصنوعی یا هیپنوتیزم است. همه‌ی ما انسان‌ها در مدت زندگی شاهد مرگ افراد زیادی هستیم. مرگ نزدیکان و بستگان برایمان دلخراش است و هرگز دوست نداریم اتفاق بیفتد. بیشتر افراد از مرگ می‌ترسند و وحشت بسیاری از آن دارند. خیلی‌ها هم دوست ندارند حتی به مرگ فکر کنند. دکتر برایان وایس معتقد است که بخش عظیمی از ترس و وحشت در خصوص مرگ به نداشتن اطلاعات کافی از آن بازمی‌گردد، در واقع بسیاری از افراد از اینکه پس از مرگ چه چیزی در انتظارشان هست، اطلاعی ندارند. کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار» با هپینوتیزم و در نظر گرفتن ترس‌ها و آسیب‌های گذشته‌‌ی یکی از بیماران برایان وایس مواردی از زندگی پس از مرگ را برای خواننده بازگو می‌کند. وایس برای درمان بیمارانش از هیپنوتیزم استفاده می‌کند و می‌گوید: فوبیای ترس بیشتر به زندگی گذشته افراد مرتبط است. جالب توجه است که کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌هایی بوده که بر اساس واقعیت نوشته شده است. کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار» برای علاقه‌مندان به کتاب‌های انگیزشی و خودیاری مناسب است.
سایت Amazon درباره کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار» نوشته است:
Psychiatry and metaphysics blend together in this fascinating book based on a true case history. روانپزشکی و متافیزیک در این کتاب جذاب و بر اساس تاریخچه‌ی واقعی یک پرونده، با هم مخلوط می‌شوند.

همچنین Jeanne Avery نویسنده کتاب «طالع‌بینی و زندگی شما در گذشته» author of Astrology and Your Past Lives گفته است:

A profoundly moving account of one man's unexpected spiritual awakening. This significantly courageous book has opened the door to a marriage between science and metaphysics. Must reading for a soul-searching, hungry world.
روایتی کاملا تکان‌دهنده از بیداری معنوی و غیر منتظره یک مرد. این کتاب به طرز چشمگیری شجاعانه، باب پیوند بین علم و متافیزیک را گشوده است. کتابی ضروری برای یک دنیای گرسنه‌ی روح جو.

درباره کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار»
کتاب تجربیات دکتر رایس با یکی از بیمارانش به نام کاترین را جمع‌آوری کرده است. کاترین بیمار دکتر رایس بود. او پس از گذراندن دوره‌های مختلفی از روان‌درمانی که در او بی‌اثر بود و نتیجه‌ای نداشت، به خواب مصنوعی روی می‌آورد. کاترین دو ماه تحت درمان هیپنوتیزم بود تا اختلالاتش بهبود یابند. دکتر برایان وایس با توجه به آسیب‌های گذشته‌ی کاترین و صدماتی که دیده بود او را وارد مرحله جدیدی از درمان می‌کند که موفقیت‌آمیز است و او بهبود می‌یابد. هیپنوتیزم شاخه‌ای از علم روانشناسی است که در آن به وسیله تلقین فرد در حالتی خاص از هوشیاری قرار می‌گیرد. قابل ذکر است هیپنوتیزم باعث تسلط یک فرد بر دیگری نمی‌شود، بلکه با یک شخص با ضمیر ناخودآگاه آدمی به صحبت و القای تلقینات می‌پردازد.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«آنها بسیاری چیزها را کنار گذاشته‌اند، بی‌آنکه چشمداشتی داشته باشند، بقیه ما در قبال رفتارهایمان خواهان پاداش و جایزه‌ایم... درحالی که پاداشی در کار نیست، نه آن پاداشی که مورد نظر ماست. پاداش در انجام خود آن کار است، منتها انجام بی‌چشمداشت، انجام بدون خودخواهی ««به یاد مکالمات اتفاقی و کم اهمیتی افتادم که هنگام جراحی، زمانی که بیمار بیهوش بود، در می‌گرفت. با یاد شوخی‌ها، کلمات رکیک، مجادله‌ها و بداخلاقی‌های جراحان افتادم. بیماران در سطح ناخودآگاهشان چه شنیده بودند؟ چه مقدار از آن مکالمات ثبت شده و پس از بیداری بر افکار و احساسات، ترس‌ها و اضطراب‌های بیمار تأثیر گذاشته بود. حرف‌هایی که در طول جراحی گفته شده بود تا چه حد بر مرحله پس از جراحی بیمار در اتاق ریکاوری تأثیر مثبت یا منفی گذاشته بود...»

درباره نویسنده کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار»
برایان لسلی وایس روانپزشک آمریکایی است. او در سال 1944 به دنیا آمد. تحقیقات دکتر وایس بیشتر به زندگی‌ پس از مرگ و چگونگی آن اختصاص دارد. برایان وایس تحصیلاتش را در دانشگاه کلمبیا گذراند و پس از آن در سال 1970 وارد دانشکده پزشکی دانشگاه ییل شد. سپس در مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک تحصیلاتش را کامل کرد و دوباره به دانشگاه ییل بازگشت. در دانشگاه ییل دوره دستیاری در رشته روانپزشکی را گذراند. پس از آن رئیس بخش روانپزشکی مرکز پزشکی مانت سنی در میامی شد. علاوه بر کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار» چند کتاب دیگر از برایان وایس نیز به فارسی ترجمه شده‌اند که عبارتند از: «تنها عشق حقیقت دارد»، «معجزه وجود دارد»، «خود درمانی از طریق بازگشت درمانی»، «جز عشق راهی نیست».
بهتر است بدانید: کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار» بیش از یک میلیون نسخه فروش داشت و مورد استقبال خوانندگان بسیاری قرار گرفته است.

درباره ترجمه فارسی کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار»
عنوان اصلی کتاب Many Lives, Many Masters نام دارد.
کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار» توسط «زهره واحدی» به فارسی ترجمه شده است. چاپ و نشر کتاب را انتشارات صبح صادق به عهده داشته است.

رتبه کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار» در گودریدز: 4.7 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم