کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | آموزش نویسندگی | نوشتن با تنفس آغاز می شود
نوشتن با تنفس آغاز می شود شابک: 9786005193497 252 صفحه 246 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 نوشتن تنفس آغاز لرن هرینگ حمید هاشمی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی آموزش نویسندگی

1,560,000 ریال 2,080,000 ریال

ناشر: بیدگل

چاپ نهم

نوشتن با تنفس آغاز می‌شود
آیا نوشتن عملی است صرفاً مرتبط با ذهن و اندیشه؟ لرن هرینگ در کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود می‌گوید که چنین نیست و عمیق‌نوشتن در درجۀ اول عملی مرتبط با بدن است. هرینگ در این کتاب تمرین‌هایی بدنی و مربوط به حواس پنجگانه را آموزش می‌دهد که به اعتقاد او نویسنده را برای نوشتن آماده می‌کنند و مهارت او را در این زمینه بالا می‌برند. هرینگ در بخشی از مقدمۀ این کتاب می‌نویسد: «یکی از چیزهایی که برای عمیق‌نوشتن به آن نیاز داریم آگاهی از بدن است. ما به‌راحتی اهمیت بدنمان را در فرایند نوشتار به فراموشی می‌سپاریم. واژه‌ها و زبان ساخته‌های ذهن ما هستند، به همین دلیل ما همیشه روند نوشتار را فقط به اندیشه‌مان ربط می‌دهیم. درست است که زبان از اندیشه می‌آید اما داستان‌هایی که از صدای معتبر ما (فقط صدای معتبر خودمان) ریشه می‌گیرد از درون تن ما می‌آید. بدن ما تجربه‌های ما را حفظ کرده است – تجربه‌های بیان‌شده و بیان‌ناشده، و حتی تجربه‌های فراموش‌شده. آن تجربه‌ها در تن ما مانده و منتظر ما هستند. بعد از اینکه فهمیدیم این داستان‌ها را با خودمان همه‌جا حمل می‌کنیم، به‌طور طبیعی قدم بعدی استفاده کردن از آن‌هاست.»
تمرین‌های کتاب شامل سه مرحله است که در سه بخش با عنوان‌های «تمرکز ذهن»، «فرایند عمیق‌نوشتن» و «پذیرفتن این‌که چه و کجا هستید» تنظیم و ارائه شده‌اند.
کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود با عنوان فرعی پیکربخشی صدای معتبرتان و ترجمۀ حمید هاشمی در نشر بیدگل منتشر شده است.
دربارة نویسنده: لرن هرینگ (- 1968)، داستان‌نویس، جستارنویس و شاعر آمریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم