کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | زناشویی | محکم در آغوشم بگیر
محکم در آغوشم بگیر شابک: 9786007443590 240 صفحه 249 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 محکم آغوشم بگیر سو جانسن سمانه پرهیزکاری علوم انسانی روانشناسی زناشویی

1,505,000 ریال 2,150,000 ریال

ناشر: میلکان

چاپ هشتاد و چهارم

کتاب «محکم در آغوشم بگیر» اثر سو جانسن
اثری روان‌شناسانه درباره کشف یا بازکشف عشق که به شرح روند درمانی خاصی می‌پردازد که می‌تواند عشق را اصلاح یا حتی ماندگار کند. کتاب «محکم در آغوشم بگیر» نتیجه تلاش‌های علمی دکتر سو جانسن است که در آن به این نتیجه رسیده که آن‌چه زوج‌درمانی و آموزش کم دارد دیدگاه علمی واضح نسبت عشق است.
دکتر سو جانسن در روند پژوهش‌ها و فعالیت‌هایش در روند زوج درمانی و مشاوره دادن به زوج‌هایی که درگیر نزاع بودند به دیدگاهی تازه دست یافت مبنی بر اینکه زوج‌های مضطرب توسط نوعی هیجان احاطه شده‌اند و در این هیجانات آنها در احساساتی گیر افتاده‌اند که بخشی از برنامه بقای ما به شمار می‌روند و طی میلیون‌ها سال تکامل شکل گرفته‌اند.
کتاب «محکم در آغوشم بگیر» با عنوان فرعی «هفت گفت‌وگو برای یک عمر زندگی با عشق» راهنما و نقشه‌راهی است برای اینکه زوج‌ها رابطه‌ای بهتر داشته باشند و تنش‌های میان‌شان کنترل شود.
کتاب «محکم در آغوشم بگیر» اثر پرفروشی است که تا سال 2021 بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. این کتاب هم برای زوج‌هایی که درگیر مشکلات متعدد شده‌اند و هم برای زوج‌هایی که به ارتباط بهتر و عمیق‌تر فکر می‌کنند مفید است.

مروری بر کتاب «محکم در آغوشم بگیر»
کتاب «محکم در آغوشم بگیر» راهکارهایی عملی در اختیار ما قرار می‌دهد که با به کار بستن آنها می‌توانیم به امنیت عاطفی دست یبابیم و نه تنها عشق را در رابطه‌هایمان حفظ کنیم بلکه آن را شکوفا کنیم.

جدایی پدر و مادر دکتر سو جانسن سبب می‌شود تا او نسبت به عشق بدبین شود اگرچه بعدها این بدبینی از بین می‌رود و عشق او را به سوی خود می‌کشد. او در آغاز کتاب «محکم در آغوشم بگیر» شرح داده که جدایی والدین‌اش باعث می‌شود که توجهی ویژه به عشق و ارتباط در مشاوره و روان‌شناسی پیدا کند. او به عنوان بخشی از دوره آموزشی‌اش، شور و هیجانی را که شاعران و دانشمندان توصیفش کرده بودند مطالعه می‌کند. به بچه‌های پریشانی که عشقی دریافت نکرده بودند آموزش‌ می‌دهد و به بزرگسالانی که با فقدان عشق در تقلا بودند مشاوره می‌دهد. او با خانواده‌هایی کار می‌کند که عاشق یکدیگر بودند اما نه می‌توانستند در کنار هم زندگی کنند و نه جدا از هم. در این روند عشق همچنان یک معما باقی مانده بود. او می‌گوید که بعدها در آخرین مرحله دریافت دکتری در روانشناسی مشاوره از دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور شروع به کار با زوج‌ها می‌کند و بی‌درنگ جذب شدت کشمکش‌های آن‌ها می‌شود و همین‌طور شیوه بیان روابط‌شان بر حسب مرگ و زندگی. او از موفقیت‌اش در درمان افراد و خانواده‌ها لذت می‌برد اما در مشاوره دادن به زوج‌هایی که در حال جنگ بودند شکست می‌خورد. در اینجا بود که مرحله تازه‌ای پیش روی دکتر جانسون قرار گرفت.
دکتر جانسون در آغاز کتاب «محکم در آغوشم بگیر» می‌گوید که با شکست ابتدایی‌اش در مشاوره دادن به زوج‌هایی که درگیر نزاع بودند به نظرش آمد که عشق تماما درباره چیزهای غیرقابل مذاکره است. به عبارتی، نمی‌توان برای نزدیکی و ارتباط چانه‌زنی کرد. در نتیجه او مسیری متفاوت را در پیش می‌گیرد: «به سادگی به تجربیات زوج‌ها تکیه کردم و اجازه دادم که آن‌ها ریتم و الگوهای هیجانی در رقص عشق رمانتیک را به من بیاموزند. با کمک مشاور پایان‌نامه‌ام، لز گرینبرگ، شروع کردم به شکل دادن روش جدیدی از زوج‌درمانی که بر اساس این لحظات بود. ما آن را درمان هیجان‌محور (EFT) می‌نامیم.»
یافته‌های جانسون ابتدا مورد تردید همکارانش قرار می‌گیرد اما نتایج تحقیقات او به مرور مورد پذیرش قرار می‌گیرد و موفقیت‌هایش به اثبات می‌رسد. جانسون در کتاب «محکم در آغوشم بگیر» می‌گوید که راه نجات یک رابطه برقراری دوباره ارتباط عاطفی ایمن و حفظ پیوند دلبستگی است.
با خواندن کتاب «محکم در آغوشم بگیر» توصیه‌هایی روشنگر و تمرین‌هایی عملی در اختیار ما قرار می‌گیرند که به واسطه آنها یاد می‌گیریم که چگونه روابط خود را تقویت کنیم و عشق را در رابطه‌مان تضمین کنیم.
روشی که دکتر جانسون در کتاب «محکم در آغوشم بگیر» شرح داده درمان هیجان‌محور نام دارد. خود او می‌گوید که پیام درمان هیجان‌محور ساده است و می‌توان این‌طور خلاصه‌اش کرد: «بی‌خیال جر و بحث‌های بیهوده شوید، سال‌های اول کودکی‌تان را تحلیل کنید، اداهای زیادی رمانتیک دربیاورید یا موقعیت‌های جدید را در رابطه امتحان کنید. در مقابل، تصدیق و تایید کنید که شما از نظر احساسی به شریک زندگی‌تان دلبسته و وابسته هستید؛ درست شبیه نیاز یک بچه به پدر و مادرش برای تغذیه، تسکین و حمایت.»
درمان هیجان‌محور همان‌طور که در کتاب «محکم در آغوشم بگیر» شرح داده شده بر ایجاد و تقویت پیوند احساسی میان شریک‌های زندگی تمرکز می‌کند و این کار را با شناسایی و تغییر لحظات کلیدی‌ای که یک رابطه عاشقانه بالغانه را پرورش می‌دهد به انجام می‌رساند: درک کردن، هماهنگ بودن و علاقه‌مند بودن به یکدیگر.
کتاب «محکم در آغوشم بگیر» برای تمام کسانی که در پی عشقی جاویدان هستند نوشته شده است. این کتابی است برای زنان و مردان فارغ از هر نوع موقعیت و فرهنگی و به عبارتی برای هرکسی است که به اصلاح روابطش نیاز دارد.
کتاب «محکم در آغوشم بگیر» شامل سه بخش است. در بخش اول به این پرسش پاسخ داده شده که عشق چیست؛ بخش دوم کتاب نسخه‌ای کارآمد و عملی از درمان هیجان‌محور به دست داده است و بخش سوم نیز به قدرت عشق پرداخته است.

درباره سو جانسن نویسنده کتاب «محکم در آغوشم بگیر»
سو جانسن، روان‌شناس، مدرس و نویسنده انگلیسی است که در سال 1947 متولد شده است. او در آغاز ر رشته ادبیات انگلیسی تحصیل کرد اما سپس به دلیل علاقه‌اش به روان‌شناسی به این دانش گرایش یافت و تا مقطع دکتری در این رشته به تحصیل پرداخت. جانسون در مطالعات و فرایندهای درمانی‌اش تلاش کرده تا راه‌های تازه‌ای برای بهبود روابط عاطفی و زوج‌درمانی بیابد و نتایج تحقیقاتش را در کتاب‌هایش و به خصوص در کتاب مشهور «محکم در آغوشم بگیر» شرح داده است. دکتر جانسون به عنوان روان‌شناسی بالینی و مدرسی شناخته شده جوایز معتبری برای فعالیت‌هایش گرفته است. «محکم در آغوشم بگیر»، «حس عاشقی» و «چگونه می‌توانیم زوج درمانگر هیجان‌مدار شویم» از جمله آثار جانسون است که به فارسی ترجمه شده‌اند.

درباره ترجمه کتاب «محکم در آغوشم بگیر»
کتاب «محکم در آغوشم بگیر» با ترجمه سمانه پرهیزکاری در نشر میلکان منتشر شده است.
سمانه پرهیزکاری، متولد 1366، مترجم ایرانی است. او تاکنون آثاری در زمینه‌های مختلف به خصوص در زمینه سبک و شیوه زندگی به فارسی ترجمه کرده است. «جنگجوی عشق»، «خوب گوش نمی‌دهی»، «نردبان شکسته»، «محکم در آغوشم بگیر» و «همه باید فمینیست باشیم» عناوین برخی از ترجمه‌های او هستند.

ادامه keyboard_arrow_down