کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | هنر خودشناسی
هنر خودشناسی شابک: 9789642134212 98 صفحه 153 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1400 خودشناسی آرتور شوپنهاور علی عبدالهی علوم انسانی فلسفه غرب

514,600 ریال 620,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ نهم

هنر خودشناسی
کتابی از آرتور شوپنهاور دربارة خودش، که او سالها مخفیانه و بی‌آن‌که از جزئیات آن با کسی سخن بگوید به نوشتن‌اش مشغول بود. هنر خودشناسی نه در زمان حیات شوپنهاور، بلکه سالها پس از مرگ او منتشر شد. شوپنهاور در این کتاب به بیانی صریح که خاص خود اوست و در مقامِ اول‌شخص، از تجربیات شخصی خود سخن می‌گوید و در واقع شرح تحول خودش را در جریان مراوده با مردم و اجتماع بیان می‌کند و می‌کوشد از خلال دریافت‌های تجربی و مطالعاتی‌اش به خودشناسی دست یابد، اما در عین حال با تحلیل‌هایی که از ماحصل تجربه‌هایش به دست می‌دهد، مسائلی را بازمی‌گوید که از حد و حدود طرح موضوعاتی صرفاً شخصی فراتر می‌روند و به مسائل عام پیوند می‌خورند؛ مسائلی که هر آدمی در هر موقعیت و هر زمانی می‌تواند با آنها درگیر باشد. شوپنهاور در این کتاب ضمن طرح نکته‌هایی از زبان خود در مقام راوی اول‌شخص، هرکجا هم که در آثار نویسندگان و متفکران بزرگ پیش از خود، نکته‌ای یافته است، شبیهِ آنچه خود به تجربۀ شخصی دریافته، عین جملۀ آن نویسنده و متفکر را نقل کرده است.
کتاب از پیش‌درآمد و دو بخش با عنوانهای «هنرِ خودشناسی، یا معرفتِ نفس» و «اصول بنیادین و فرازهای نغز» تشکیل شده که این بخش دوم شامل حاشیه‌‌هایی خواندنی و متنوع است که شوپنهاور در دست‌نوشته‌های این اثر آورده بوده است.
کتاب هنر خودشناسی با ترجمه و مقدمۀ علی عبداللهی و همراه با معرفی برخی آثار شوپنهاور که به فارسی ترجمه شده‌اند، در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: آرتور شوپنهاور (1860 – 1788)، فیلسوف آلمانی.

ادامه keyboard_arrow_down