کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | فیل سفید گمشده جیبی
فیل سفید گمشده جیبی شابک: 9786002533494 83 صفحه 65 گرم قطع: جيبی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 سفید گمشده جیبی مارک تواین هانیه رجبی علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

75,000 ریال 100,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ یکم

مجموعه کلاسیک‌های جیبی، شامل آثار کوتاه و کمتر چاپ‌شده یا کمتر دیده‌شد نویسندگان بزرگ جهان است.
کتاب جیبی فیل سفید گمشده شامل چهار داستان کوتاه از مارک تواین است با عناوین فیل سفید گمشده، قصه پسرک بدی که هیچ اتفاق بدی برایش رخ نداد، قصه پسرک خوبی که کامیاب نشد، قورباغه جهنده معروف کالاوراس.
در بخشی از داستان فیل سفید می‌خوانیم:
داستان عجیب و غریبی که در ادامه می‌آید، از آنجا آغاز شد که با یکی از کارکنان راه‌آهن آشنا شدم؛ آقایی محترم با بیش از هفتاد سال سن که چهره مطبوع و موقرش و رفتار صمیمانه و خالصانه‌اش، مهر تردیدناپذیر صداقت را بر روی هر سخنی حک می‌کرد که از دهان وی خارج می‌شد. او گفت:
لابد می دانید مردم سیام چه احترامی برای فیل سفید سلطنتی قائل هستند. این فیل نزد پادشاهان موجودی مقدس محسوب می‌شد و جزو مایملک سلطنتی به حساب می‌آمد. در واقع، می‌شود گفت که از برخی لحاظ، حتی مقام و منزلتی بالاتر از پادشاهان داشتند و نه تنها مورد احترام بودند، بلکه پرستیده می‌شدند. خب، پنج سال پیش، میان بریتانیای کبیر و سیام از نظر سرحدات مشکلاتی پدید آمد.
بعد از مدت اندکی، مشخص شد که حق با بریتانیا بوده است. در نتیجه غرامت مشخص شده به سرعت پرداخت شد و نماینده انگلستان هم طی بیبانیه‌ای اعلام کرد که زمینه رضایت کشورش فراهم آمده است و گذشته باید فراموش شود.

ادامه keyboard_arrow_down