کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | مفاهیم نقد فیلم
مفاهیم نقد فیلم شابک: 9786220602620 480 صفحه 719 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 مفاهیم فیلم مجید اسلامی هنر هنر سینما و تئاتر

747,000 ریال 900,000 ریال

ناشر: نشر نی

چاپ دهم

مفاهیم نقد فیلم: تحلیل نئوفرمالیستی و مقالات دیگر
نقد فیلم به شیوه نئورفرمالیستی. «مفاهیم نقد فیلم: تحلیل نئوفرمالیستی و مقالات دیگر» مجموعه‌ای است گردآوری و ترجمه شده به دست مجید اسلامی و همراه با مقالاتی از خود او. کتاب شامل مطالبی در توضیح نقد نئوفرمالیستی، نمونه‌هایی از نقدهایی که به این شیوه نوشته شده‌اند و نیز نقدهای پراکنده‌ای است که دیدگاه نئوفرمالیستی بر آن‌ها تأثیراتی گذاشته است.
«مفاهیم نقد فیلم: تحلیل نئوفرمالیستی و مقالات دیگر» کتابی است تشکیل‌ شده از دو کتاب. کتاب اول، با عنوان «تحلیل نئوفرمالیستی»، به مباحث نظری در زمینه نقد نئوفرمالیستی و نمونه‌هایی از نقدهایی اختصاص دارد که به این شیوه نوشته شده‌اند. در بخش نظری کتاب ترجمه فصل‌هایی از دو کتاب «شکستن حفاظ شیشه‌ای» نوشته کریستین تامپسن و «هنر فیلم» نوشته دیوید بوردول آمده است. بعد از این بخش ترجمه نقدهایی از دیوید بوردول و کریستین تامپسن و نیز نقدهایی به قلم مجید اسلامی آمده است که این نقدها نمونه‌هایی از نقد نئوفرمالیستی به دست می‌دهند. «همشهری کین»، «دلیجان»، «شمال از شمال غربی»، «سال گذشته در مارین‌باد»، «داستان توکیو»، «دزد دوچرخه»، «خانه دوست کجاست؟»، «زیر درختان زیتون»، «خشت و آینه»، «قیصر»، «هامون»، «بادکنک سفید»، «زیر پوست شهر» و «چشمان بازِ بسته» از جمله فیلم‌هایی هستند که در نقدهای ترجمه‌ای و تألیفی این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.
کتاب دوم شامل مقالاتی از مجید اسلامی درباره پنج چهره مطرح تاریخ سینما و ترجمه مقالاتی پراکنده از منتقدان مختلف است.
«مفاهیم نقد فیلم: تحلیل نئوفرمالیستی و مقالات دیگر» در نشر نی منتشر شده است.
درباره مؤلف و مترجم: مجید اسلامی (- 1342)، روزنامه‌نگار، منتقد سینمایی و مترجم ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/51 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down