احضار روح شابک: 9789643807788 94 صفحه 115 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 330 احضار میخائیل بولگاکف مهناز صدری علوم انسانی ادبیات داستان کوتاه خارجی

825,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: ثالث

چاپ چهارم

احضار روح
کتاب «احضار روح» شامل 9 داستان کوتاه است. کتاب در نیمه اول دهه 1920، توسط «میخائیل بولگاکف» نوشته شده است. یعنی درست همزمان با اوایل فعالیت ادبی نویسنده می‌شود. در آثار نویسنده که به اصول کلاسیک بسیار وفادار است، بیشتر شاهد توانایی و قدرت شگفت‌انگیز او هستیم. بدین صورتکه؛ چگونه توانسته حقایق تلخ را به داستان‌های طنز تلخ تبدیل کند. «میخائیل بولگاکف» معتقد بود؛ ادبیات شوروی بدون بهره گیری از ادبیات کلاسیک روسیه، رشد و شکوفایی شایسته‌ای نخواهد داشت.
در کتاب «احضار روح» علاوه بر داستان‌های کوتاه، نویسنده دو سند مهم را نیز گنجانده است. یکی از اسناد، نامه جسورانه‌‌ای که «میخائیل بولگاکف» مستقیما به استالین نوشته است این نامه، یکی از اسناد مهم کتاب به قلم خود نویسنده است. در نامه «میخائیل بولگاکف» تقاضا کرده به علت عدم امکان انتشار و اجرای آثارش، به او اجازه مهاجرت از شوروی داده شود.
در این گفتگو، بولگاکف بیان می‌کند که، چه محدودیتهای سنگینی، برای او ایجاد شده است. همچنین می‌گوید: یک نویسنده روسی به سختی می‌تواند خارج از وطنش به فعالیت بپردازد. همین امر سبب می‌شود تا اجازه ادامه کار آزادانه به او داده شود. پس از آن نویسنده، فعالیت‌های هنری خود را ادامه می‌دهد. بهتر است بدانید: «میخائیل بولگاکف» در بخشی از زندگینامه خود نوشته بود: «هیچ‌گاه قصد ارسال این نامه را نداشته است». «مهناز صدری» کتاب «احضار روح» را برای علاقه‌مندان به فارسی برگردانده است.

درباره نویسنده: میخائیل آفاناسیویچ بولگاکف (1891-1940 )نویسنده و نمایشنامه نویس روسی صاحب اثر «مرشد و مارگاریتا» «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند»
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم