کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آلمان | بی بازگشت
بی بازگشت شابک: 9786002533913 352 صفحه 332 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 بازگشت تئودور فونتانه عباس گودرزی علوم انسانی ادبیات ادبیات آلمان

1,462,500 ریال 1,950,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ یکم

بی‌بازگشت
Irretrievable

تئودور فونتانه را بزرگ‌ترین نویسندۀ واقع‌گرای آلمانی قرن نوزدهم میلادی می‌دانند که بر نسل بعدی نویسندگان آلمان، از جمله توماس مان، تأثیر شگرفی گذاشته است. فونتانه گرچه نویسنده‌ای واقع‌گرا بود، اما زبان شاعرانه‌ای نیز در آثارش داشت.
ماجراهای رمان «بی‌بازگشت» در قرن نوزدهم، در دانمارک و پیرامون خانواده‌ای می‌گذرد که بعد از دو دهه زندگی مشترک، با بحرانی شدید مواجه می‌شوند. یکی از نقاط مهم داستان و جرقۀ ایجاد چنین بحرانی، تغییر مکان اقامت از یک ملک قدیمی خانوادگی (که مدفن کودک از دست رفته‌شان نیز آنجاست) به قلعه‌ای در کنار دریاست که سبب می‌شود تضادها سر بر آورند و شکاف میان کریستین و هالک روز به روز عمیق‌تر شود. شکافی که در منش‌های شخصیتی زن و شوهر نمود پیدا کرده‌اند؛ کریستین زنی است آرامش‌طلب و در پی ثبات و هالک مردی است تنوع‌طلب و با عقایدی عجیب و غریب.
فونتانه کوشیده است در این رمان، که عباس گودرزی آن را به فارسی ترجمه کرده است، به کنار گذاردن نقش راوی کل، جنبۀ عینی و واقع‌گرایانۀ روایت را پررنگ کرده و به شخصیت‌ها اجازه دهد خودشان بی‌واسطه با خواننده ارتباط برقرار کنند و او فقط روای داستان باشد.

دربارۀ نویسنده: تئودور فونتانه (1819 ـ 1898 م.)، شاعر و نویسندۀ واقع‌گرای آلمانی، صاحب اثر مشهور «پیش از توفان»

رتبۀ گودریدز: 7/3 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم