کتاب | علوم انسانی | ادبیات | داستان کوتاه خارجی | یک درخت، یک صخره، یک ابر
یک درخت، یک صخره، یک ابر شابک: 9789643056728 824 صفحه 1024 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 800 درخت، صخره، جمعی از نویسندگان حسن افشار علوم انسانی ادبیات داستان کوتاه خارجی

3,901,000 ریال 4,700,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ بیستم

یک درخت، یک صخره، یک ابر
منتخبی از بهترین داستان‌های کوتاه جهان، همراه با شرحی مفصل در باب داستانِ جدید و تفاوت آن با شکل‌های ابتدایی و کهن داستان و داستان‌گویی و نیز توضیح دربارۀ داستان کوتاه و ویژگی‌های آن. ویلفرد هیلی استون، نانسی هادلستون پاکر و رابرت هوپس در کتاب «یک درخت، یک صخره، یک ابر» مجموعه‌ای گرد آورده‌اند از انواع مختلف داستان کوتاه از نویسندگان گوناگون. با خواندن این کتاب، علاوه بر آشنایی با تعدادی از داستان‌های کوتاه شاخص دنیا، می‌توانیم سیرِ تحول داستان کوتاه را دریابیم و بفهمیم که داستان کوتاه چگونه آغاز شده و چه تغییر و تحولاتی را از سر گذرانده است. هر داستانِ کتاب با مقدمه‌ای در معرفی نویسنده و نقدِ داستان او همراه است.
داستان‌های کتاب بر اساس سه دورۀ زمانی تنظیم شده‌اند که به ترتیب عبارتند از «دوران اول»، «عصر طلایی» و «دوران معاصر». داستان کوتاه «شنل» نوشتۀ نیکولای گوگول نخستین داستان و «تعقیب» نوشتۀ جویس کارول اوتس آخرین داستان این کتاب است.
از دیگر داستان‌هایی که در این مجموعه می‌خوانید می‌توان به «گربۀ سیاه» نوشتۀ ادگار آلن‌پو، «نینوچکا» نوشتۀ آنتون چخوف، «تخم‌ مرغ» نوشتۀ شروود اندرسون، «نقش روی دیوار» نوشتۀ ویرجینیا وولف، «عربی» نوشتۀ جیمز جویس، «پزشک دهکده» نوشتۀ فرانتس کافکا، «گور» نوشتۀ کاترین آن پورتر، «تپه‌هایی شبیه فیلهای سفید» نوشتۀ ارنست همینگوی، «بورخس و من» نوشتۀ خورخه لوئیس بورخس و «بخت آزمایی» نوشتۀ شرلی جکسون اشاره کرد.
کتاب یک درخت، یک صخره، یک ابر با عنوان فرعی برجسته‌ترین داستان‌های کوتاه دو قرن اخیر، با ترجمۀ حسن افشار در نشر مرکز منتشر شده است.
رتبۀ گودریدز: 98/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down