کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | هنر نه گفتن بدون احساس گناه
هنر نه گفتن بدون احساس گناه شابک: 9786002535269 152 صفحه 165 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 گفتن بدون احساس گناه دیمون زاهار یادس زهرا ابراهیمی علوم انسانی روانشناسی خودیاری

1,125,000 ریال 1,500,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ هشتم

کتاب «هنرِ نه گفتن»، اثر دیمون زاهاریادس
کتاب «هنرِ نه گفتن»، با عنوان اصلی The Art of Saying No، چنانکه از عنوانش نیز پیداست کتابی است انگیزشی برای غلبه بر معضلی آشنا در روابط روزانۀ انسان‌ها با یکدیگر. کتاب «هنر نه گفتن» برای کسانی نوشته شده که تمام وقت‌شان را صرف خدمت‌رسانی به دیگران و رسیدگی به کارهای آنان می‌کنند، آن‌قدر که دیگر وقتی برای پرداختن به امور خودشان برایشان باقی نمی‌ماند.
دیمون زاهاریادس در کتاب «هنرِ نه گفتن» به زبانی صمیمی و شیرین آداب «نه» گفتن را به کسانی که نمی‌توانند به هیچ‌کس نه بگویند و درنتیجه همیشه اولویت‌های دیگران را بر اولویت‌های خودشان مقدم می‌شمارند یاد می‌دهد و به آن‌ها می‌آموزد که هنگامی که می‌بینند انجام خواسته‌های دیگران وقتی برای انجام کارهای خودشان برایشان نمی‌گذارد، چگونه و با چه روش‌هایی نه بگویند تا بعد از نه گفتن دچار احساس گناه نشوند.
«هنرِ نه گفتن» کتابی است که قاطعیت و نه گفتنِ مؤدبانه و بدون پرخاشگری را به ما می‌آموزد و یادمان می‌دهد که چطور اولویت‌های خودمان را مشخص کنیم و اول به آن‌ها بپردازیم تا در زندگی دچار تنش و اضطراب حاصل از کارهایی نشویم که راضی به انجامشان نیستیم و صرفاً چون نتوانسته‌ایم نه بگوییم مجبور به انجامشان شده‌ایم.
با خواندن این کتاب درمی‌یابیم که اگر روش درست نه گفتن را بیاموزیم، روابطمان با دیگران نه فقط بحرانی نمی‌شود بلکه نه گفتن به روشِ درست، این روابط را بهتر خواهد کرد و ارزش و اهمیت ما را در چشم دیگران بالا خواهد برد.
منظور زاهاریادس در کتاب «هنرِ نه گفتن» این نیست که به دیگران کمک نکنیم. او معتقد است که با تعیین اولویت‌های خودمان و مقدم شمردن آن‌ها، کمتر دچار اضطراب‌ها و تنش‌های ناشی از همیشه در خدمت دیگران بودن می‌شویم و درنتیجه در مواقع واقعاً ضروری برای آن‌ها بیشتر مثمر ثمر خواهیم بود؛ اما اگر همیشه و در همه وقت در فکر برآوردن خواسته‌های دیگران باشیم کم‌کم توان و سلامتی جسمی و روحی خود را از دست می‌دهیم و نمی‌توانیم آنجا که واقعاً لازم است به دیگران کمک کنیم.
زاهاریادس در کتاب «هنرِ نه گفتن» راهکارهایی را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود با اعتمادبه‌نفس بیشتری کارهای خودمان را پیگیری کنیم و برای کارها و اولویت‌های خودمان ارزش قائل باشیم و فکر نکنیم که همیشه خواسته‌ها و امور دیگران بر خواسته‌ها و کارهای ما مقدم است.
متن اصلی کتاب «هنرِ نه گفتن» نخستین بار در سال 2017 منتشر شده است.

مروری بر کتاب هنرِ نه گفتن
کتاب «هنرِ نه گفتن» از چهار بخش تشکیل شده است. زاهاریادس در بخش اول این کتاب با ارجاع به تجربیات گذشتۀ خودش، به‌عنوان کسی که نمی‌توانسته به هیچ‌کس نه بگوید، از دردسرهای همیشه در خدمت دیگران بودن می‌گوید و همچنین مواهب هنرِ نه گفتن را شرح می‌دهد. او در این بخش توضیح می‌دهد که در کتاب «هنرِ نه گفتن» با چه آموزه‌هایی مواجه خواهیم شد و در پایان کتاب چه به دست خواهیم آورد. او همچنین تفاوت نه گفتنِ مؤدبانه با پرخاشگری را توضیح می‌دهد و می‌گوید که لزومی ندارد حتماً با پرخاشگری به دیگران نه بگوییم و می‌توانیم با احترام و آرامش این کار را انجام دهیم.
در بخش دوم کتاب «هنرِ نه گفتن» از ریشه‌ها و علل گوناگون ناتوانی در نه گفتن سخن رفته و از اینکه چه علل و عواملی باعث می‌شود افراد نتوانند در برابر خواسته‌ها و توقعات غیرمنطقی دیگران مقاومت کنند. این علل و عوامل عبارتند از: نگرانی بابت رنجاندن دیگران، نگرانی بابت مأیوس کردن دیگران، نگرانی از اینکه خودخواه جلوه کنیم، تمایل به کمک به دیگران، کمبود عزت نفس، میل به جلب دوستی و محبت دیگران، خواستِ ارزشمند جلوه کردن، نگرانی بابت از دست دادن فرصت‌ها، تسلیم شدن در برابر نیروی عاطفی، ترس از تقابل و عادت به راضی کردن مردم.
اینکه چگونه نه بگوییم موضوع بخش سوم کتاب «هنرِ نه گفتن» است. در این بخش ده روش و چهار روشِ انضمامی برای نه گفتن ارائه شده است.
در بخش چهارم و پایانی کتاب هم از شیوه نه گفتن در هر موقعیتی و شیوه نه گفتن به به افراد مختلف، از خویشاوند و همسر و فرزند و دوست و همسایه گرفته تا همکار و رئیس و مشتری و افراد غریبه، سخن رفته و حتی از اینکه چگونه به خودمان نه بگوییم.
کتاب با «آخرین تأملات درباره هنر نه گفتن» به پایان می‌رسد.

درباره دیمون زاهاریادس، نویسنده کتاب هنرِ نه گفتن
دیمون زاهاریادس (Damon Zahariades)، نویسنده امریکایی در زمینۀ بهره‌وری و مدیریت زمان است و از او کتاب‌ها و مقالات مختلفی در این زمینه‌ها منتشر شده است. او همچنین با دادن کمک فکری و تبلیغاتی به کارزارهای بازاریابی محتوا و کمک به توانمندسازی آن‌ها، کسب‌وکارهای در حال رشد را در جذب مشتری یاری می‌کند.

درباره ترجمۀ فارسی کتاب هنرِ نه گفتن
بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه کتاب «هنرِ نه گفتن» را با ترجمۀ زهرا ابراهیمی منتشر کرده است. از این کتاب ترجمۀ دیگری هم در نشر علم و به قلم میترا میرشکار منتشر شده است.

رتبۀ کتاب «هنرِ نه گفتن» در گودریدز: 3.72 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده