وزن چیزها شابک: 9786009640386 232 صفحه 266 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 چیزها جین کازز عباس مخبر علوم انسانی فلسفه آشنایی با فلسفه

1,400,000 ریال 1,750,000 ریال

ناشر: نشر بان

چاپ هشتم

وزن چیزها
چه شرایطی باعث می‌شود به طور جدی در شیوه زندگی‌مان بازنگری و تأمل ‌کنیم؟ یک زندگی خوب دقیقا چه نوع زندگی‌ای است؟ آیا بعضی زندگی‌ها بهتر از بعضی دیگرند و آیا واقعا امکان قضاوت درباره بهتر بودن بعضی زندگی‌ها در قیاس با بعضی دیگر وجود دارد؟ فلسفه چقدر می‌تواند به ما کمک کند تا درست به چگونه زیستن بیندیشیم؟ دین چه‌قدر می‌تواند به زندگی ما معنا بدهد؟ این‌ها از جمله پرسش‌هایی است که جین کازز در کتاب وزن چیزها: فلسفه و زندگی خوب پیش می‌کشد و پیرامون‌شان بحث می‌کند و البته به این مباحث باید بحث اساسی دیگری را هم اضافه کرد که نخستین بخش کتاب وزن چیزها با آن آغاز می‌شود: این حقیقت که همه چیز فانی است چه تأثیری می‌تواند بر شیوه زندگی بگذارد و چه بحرانی می‌تواند در زندگی پدید آورد؟
جین کازز در کتاب وزن چیزها ضمن اینکه به سراغ تاریخ فلسفه و نظریه‌های فلسفی مختلف درباره شیوه زندگی می‌رود، آن نظریه‌ها را در ارتباط با زندگی روزمره و تجربه‌‌های ملموس زندگی مطرح می‌کند. او از بحرانی سخن می‌گوید که تولستوی حین اندیشیدن به اینکه همه چیز روزی نابود می‌شود به آن دچار شد؛ همچنین این پرسش را پیش می‌کشد که برای داشتن یک زندگی خوب چه چیز را باید هدف گرفت. کازز معتقد است اگرچه هیچ شیوه خاصی از زندگی نمی‌تواند مدعی شود بهترین است، اما به هر حال بعضی زندگی‌ها بهتر از بعضی زندگی‌های دیگرند و می‌کوشد به تبیین این موضوع بپردازد که چرا چنین است.
وزن چیزها: فلسفه و زندگی خوب با ترجمه عباس مخبر در نشرِ بان منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down