کتاب | نوجوان | نوجوان | داستان نوجوان | رمان های بزرگ جهان: کنت مونت کریستو
رمان های بزرگ جهان: کنت مونت کریستو شابک: 9786002532190 222 صفحه 222 گرم قطع: جيبی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 رمان بزرگ جهان: مونت کریستو الکساندر دوما پروین ادیب نوجوان نوجوان داستان نوجوان

1,125,000 ریال 1,500,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ سوم

کتاب «کنت مونت کریستو» نوشته «الکساندر دوما»
The Conut of Monte Cristo
کتاب «کنت مونت کریستو» نوشته «الکساندر دوما» یکی از محبوب‌ترین رمان‌های کلاسیک جهان است. رمان، داستانی زیبا و ماجراجویانه دارد. داستان به یاد ماندنی «کنت مونت کریستو» یک پیشنهاد جذاب برای مطالعه نوجوانان است. رمان با نثری ساده جذابیت بسیاری برای مطالعه دارد. داستان کتاب «کنت مونت کریستو» ماجراجویانه و حماسی است، درباره شخصی که به ناحق و با توطئه زندانی می‌شود. او می‌خواهد انتقام بگیرد، اما غافل از اینکه در انتقام خون‌های زیادی ریخته خواهد ‌شد! الکساندر دوما در مسیر داستانش نکته‌ی قابل تأملی را متذکر می‌شود و آن تماشای مردم برای مرگ است. مردمی که با اشتیاق برای دیدن مرگ‌ دیگران جمع می‌شوند! رمان «کنت مونت کریستو» در دهه 1840 منتشر شد و موفقیت بزرگی هم کسب کرد. قابل ذکر است: در سال 2002 میلادی دولت فرانسه به مناسبت دویستمین سالگرد تولد الکساندر دوما بقایای جسد او را در پانتئون پاریس محل دفن مفاخر ملی فرانسه جای داد.
یادآوری می‌شود: تاکنون از رمان «کنت مونت کریستو» اقتباس‌های سینمایی بسیاری ساخته شده‌اند. تازه‌ترین اقتباس سینمایی سال 2002 بود که توسط کوین رینولدز کارگردانی شد.

درباره کتاب «کنت مونت کریستو»
ماجرای داستان کتاب به اواخر دوره سلطنت ناپلئون مربوط می‌شود. ماجرای مرد دریانوردی که بسیار مرموز است. این مرد «ادمون دانتس» نام دارد و دریانوردی زندانی است. او می‌خواهد با دختری به نام مرسده که از دوران کودکی باهم دوست بودند ازدواج کند. ولی درست در روز عروسی «ادمون دانتس» متهم به خیانت و جاسوسی می‌شود. او را دستگیر کرده و راهی زندانی مخوف می‌کنند. زندانی شدن او برای شخصی به نام «ویلفور» بسیار مهم است! دانتس مرتب درباره اینکه چرا زندانی شده و چطور متهم شناخته شده فکر می‌کند. او که درصدد تغییر وضعیتش هست، با یکی از زندانیان بالاخره تصمیم به فرار می‌گیرند. اما زندانی همراه او می‌میرد و قبل از مرگش نقشه گنجی را به دانتس می‌دهد. پس از فرار از زندان دانتس گنج را پیدا می‌کند، که شروعی برای رسیدن به اهدافش است! او حالا با ثروتی که به دست آورده راهی پاریس می‌شود تا انتقام بگیرد و...
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«قاچاقچیان از سرنشینان قایق دیگر که وارد مونت کریستو شده بودند، استقبال کردند. محمولۀ فرش‌های بافت ترکیه را به آن‌ها تحویل دادند و مزد همیشگی خود را دریافت کردند، صد فرانک برای هر نفر. ادموند نیز مانند سایرین مزد کارش را گرفت، اما زیر‌لب لبخندی زد؛ چون کوچک‌ترین جواهری که در دستمالش داشت، ده برابر تمام پولی که خدمه دریافت کرده بودند ارزش داشت. وقتی آن‌ها بار دیگر در لگهورن لنگر انداختند، ادموند به ناخدا اطلاع داد که خیال ندارد به سفر ادامه دهد. ناخدا دو برابر مزد همیشگی به او پیشنهاد کرد، اما ادموند ضمن تشکر از او، از قبول این درخواست سر باز زد. با دیدن صورت درهم‌ رفتۀ جاکوپو، ادموند او را کناری کشید و گفت: “نجات‌‌دهندۀ من. می‌خوام بهت پیشنهادی بکنم. من به کسی مثل تو احتیاج دارم، آدمی که وفادار و راز‌ داره. حاضری با من کار کنی؟”»


درباره نویسنده کتاب «کنت مونت کریستو»
الکساندر دوما نویسنده مشهور فرانسوی است. او سال 1802 در ویلر کوت متولد شد. دوما پس از تحصیلاتش به دلیل خط زیبایی که داشت در دفترخانه‌ای منشی شد. او پسر یکی از ژنرا‌ل‌های فرانسه بود. اما پدرش وقتی الکساندر چهار ساله بود از دنیا رفت. مادرش برای الکساندر از شجاعت و دلیری پدر در زمان اقتدار ارتش ناپلئون بسیار سخن می‌گفت همین مورد سبب شد دیدگاه روشنی از ماجراجویی در الکساندر ایجاد شود. علاوه بر رمان «کنت مونت کریستو» از دیگر آثار مهم الکساندر دوما که در جهان شناخته شده و مشهور هستند می‌توان به رمان «سه تفنگدار» اشاره کرد. او نویسنده‌ای پر کار بود و در مدت عمرش توانست بیش از سیصد عنوان کتاب بنویسد. نویسندگی برای دوما ثروت بسیاری به همراه داشت. اما ولخرجی‌های بسیار او سبب ورشکستگی این نویسنده شد. کتاب‌های دیگر الکساندر دوما عبارتند از: «ملکه مارگو»، «ژوزف بالسامو»، «گردن بند خانم موتسورو»، «پاسداران چهل و پنج گانه»، «خدا وسیله ساز است»، «تبعیدشدگان»، «ابوالهول سرخ»، «برج کج»، «آموری»، «لاله سیاه»، «تأثرات سفر»، «گودال جهنم» و «آسکانیو» و «کبوتر عشق»
ناگفته نماند: دوما علاوه بر رمان نمایشنامه و مقاله هم می‌نوشت و فرانسوی‌ها لقب «سلطان پاریس» به او داده بودند.
الکساندر دوما نویسنده معروف فرانسوی سال 1870 و در سن شصت و هشت سالگی چشم از جهان فروبست.

درباره ترجمه فارسی کتاب «کنت مونت کریستو»
کتاب «کنت مونت کریستو» تاکنون بارها به فارسی ترجمه شده است. «محسن فرزاد» از نشر افق، «محمد طاهر قاجار» از نشر سمیر و «محمدحسین حسن‌بیگی» از نشر دبیر برخی از مترجمان فارسی کتاب هستند. همچنین «ذبیح الله منصوری» از نشر نگارستان هم از مترجمان قدیمی رمان مشهور «کنت مونت کریستو» است. ترجمه «محمدطاهر میرزا اسکندری» از نشر هرمس و ترجمه «پروین ادیب» از نشر کتاب پارسه هم از دیگر ترجمه‌های فارسی کتاب «کنت مونت کریستو» در بازار کتاب ایران هستند.
نسخه حاضر ترجمه «پروین ادیب» نسخه خلاصه شده و برای گروه سنی نوجوان از بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه در دسترس شما عزیزان است.

رتبه کتاب «کنت مونت کریستو» در گودریدز: 4.3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down