کتاب | علوم انسانی | ادبیات | سایر کشورهای اروپا | بانوی بهشتی جیبی
بانوی بهشتی جیبی شابک: 9789642091607 192 صفحه 156 گرم قطع: جيبی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 بانوی بهشتی جیبی گروهی از نویسندگان روشن وزیری علوم انسانی ادبیات سایر کشورهای اروپا

770,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: ماهی

چاپ پنجم

بانوی بهشتی
کتاب «بانوی بهشتی» شامل شش داستان با فضاهایی متفاوت است. این داستان‌ها از پنج داستان‌نویس لهستانی گردآوری شده که چندتایی از آنها برای نخستین بار به مخاطب فارسی معرفی می‌شوند. هنریک شنکه‌ویچ، کساوری پروشینسکی، تادئوش بوروفسکی، گوستاو هرلینگ گروجینسکی و ویتولد زالفسکی از نویسندگان مجموعه «بانوی بهشتی» هستند که در قرن بیستم زندگی کرده‌اند و افراد نام آشنایی در ادبیات لهستان محسوب می‌شوند. هر یک از نویسندگان سبکی متفاوت و مربوط به خود دارند که برای خواننده جالب‌توجه است. قابل ذکر است؛ «هنریک شنکه‌ویچ» که با داستان «فانوس‌بان» در این مجموعه حضور دارد در سال 1905 برنده جایزه نوبل ادبیات شده است. رویدادهای تاریخی هزار ساله لهستان پستی و بلندی بسیاری داشته و به همین دلیل ادبیات و فرهنگ تحت تأثیر این رویدادها بوده‌اند.
در بخشی از داستان «فانوس‌بان نوشته هنریک شنکه ویچ» می‌خوانیم:
«یک روز مامور فانوس دریایی آسپین وال، در نزدیکی پاناما، بدون گذاشتن ردپایی ناپدید شد. چون غیبت او با توفان همزمان شده بود، حدس زدند که مرد نگون بخت به لب صخره‌ای جزیره، که فانوس دریایی بر آن قرار داشت، زیادی نزدیک شده و امواج خروشان او را با خود برده‌اند. این گمان وقتی قوت گرفت که روز بعد نتوانستند قایق کوچک او را بیابند که معمولاً آن را در شکاف صخره‌های ساحلی می‌بست.»


درباره نویسنده: جمعی از نویسندگان لهستانی
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم