کتاب | علوم انسانی | فلسفه | تاریخ | مانیفست پس از 150 سال
مانیفست پس از 150 سال شابک: 9789644161797 318 صفحه 323 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 220 مانیفست لئوپانیچ حسن مرتضوی علوم انسانی فلسفه تاریخ

496,000 ریال 620,000 ریال

ناشر: آگاه

چاپ ششم

مانیفست پس از 150 سال
مجموعه مقالاتی درباره یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین متون سیاسی جهان به همراه متن مانیفست کمونیست ، نوشته کارل مارکس و فردریک انگلس. عمده مقاله‌های کتاب مانیفست پس از 150 سال چنانکه در یادداشت مترجم فارسی کتاب توضیح داده شده از سالنامه Socialist Register ، 1998 که ویراستاران آن لئو پانیچ و کالین لیز هستند انتخاب شده و مبنای ترجمه متن مانیفست کمونیست نیز ترجمه انگلیسی‌ چاپ‌شده در همان سالنامه است؛ دو مقاله کتاب نیز برگرفته از مجله مانتلی ریویو هستند.
در مانیفست پس از 150 سال از زوایای گوناگون به مانیفست کمونیست و اهمیت و تأثیرات آن و نسبت این متن با امروز پرداخته شده است.
مقالاتی که در این کتاب می‌خوانید عبارتند از: میراث سیاسی مانیفست نوشته کالین لیز و لئو پانیچ، جغرافیای قدرت طبقاتی نوشته دیوید هاروی، سوسیالیسم «با دیدگانی هشیار»: پیشرفت توانایی‌های کارگران نوشته سام گیندین، تحولات چپ روسیه و اروپای شرقی نوشته پتر گوان، آینده را به یاد خواهی داشت؟ مانیفست کمونیست به عنوان شکلی تاریخی و فرهنگی نوشته پتر ازبرن، تکوین مانیفست نوشته راب بیمیش، چرا به مانیفستی جدید نیاز داریم؟ نوشته دانیل سینگر، جهانی شدن و انترناسیونالیسم: مانیفست تا چه حد امروزی است؟ نوشته میشل لووی.
در پایان کتاب نیز متن مانیفست کمونیست آمده است.
مانیفست پس از 150 سال توسط حسن مرتضوی گردآوری و ترجمه شده و در انتشارات آگاه منتشر شده است. متن فارسی مانیفست کمونیست در این کتاب ترجمه مشترک حسن مرتضوی و محمود عبادیان است.
درباره گردآورنده و مترجم: حسن مرتضوی (-1340) مترجم ایرانی در زمینه‌های فلسفه، اقتصاد و نظریه ادبی.
رتبه گودریدز: 38/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down