کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات فرانسه | زندگی دومت زمانی آغاز می شود ...
زندگی دومت زمانی آغاز می شود ... شابک: 9786002533845 248 صفحه 244 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2200 زندگی دومت زمانی آغاز رافائل ژیوردانو زیور ایزدپناه علوم انسانی ادبیات ادبیات فرانسه

1,200,000 ریال 1,600,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ بیست و هفتم

رمان «زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری»، نوشته رافائل ژیوردانو
«زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری»، با عنوان اصلی Ta deuxième vie commence quand tu comprends que tu n'en as qu'une رمانی روانشناختی و انگیزشی است که در آن در قالب داستان به مسئله راههای موفقیت در زندگی و رسیدن به حالِ خوشِ درونی و احساس خوشبختی در زندگی بیرونی و اجتماعی پرداخته شده است. رافائل ژیوردانو در این رمان، که نخستین رمان اوست و متن اصلی آن اولین بار در سال 2015 منتشر شده، به طرح همان اصول و الگوهایی می‌پردازد که در کتابهای خودیاری و روانشناسی موفقیت، نظیر «اثر مرکب»، به عنوان اصول و الگوهای رسیدن به موفقیت و خوشبختی در زندگی فردی و شغلی و روابط اجتماعی از آنها سخن رفته است. در این رمان صحبت از کارهای کوچکی در زندگی روزمره است که عادت‌های کوچک روزانه ما را شکل می‌دهند و منجر به تغییرات بزرگ در زندگی و رسیدن به احساسی بهتر می‌شوند. «زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری» رمانی است که سعی دارد به ما بیاموزد که چگونه خود را از چرخه ملال‌آور روزمره‌گی و احساس بطالت ناشی از آن نجات دهیم و با ایجاد تغییراتی کوچک در عادتهای روزانه‌مان به احساس رضایت و خوشبختی دست یابیم.
این رمان از رمان‌های روانشناختی پرفروش دنیا در سالهای اخیر بوده و با استقبال خوبی از جانب مخاطبان روبه‌رو شده است.

مروری بر رمان «زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری»
«زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری» داستان زنی است به نام کامی که ظاهراً در زندگی چیزی کم ندارد و اسباب خوشبختی برایش فراهم است، اما احساس خوشبختی نمی‌کند. کامی زنی است با درون ناشاد و گرفتار ملال و روزمره‌گی و احساس پوچی. رمان از زاویه دید اول‌شخص و از زبان کامی روایت می‌شود و با دنبال کردن ماجرای این زن می‌بینیم که چطور یک تصادف و انحراف از مسیر اصلی در حین رانندگی و گم شدن در جنگل، به نجات او می‌آید و زندگی‌اش را دگرگون می‌کند. کامی، که یک کارشناس فروش است، یک روز حین رانندگی گرفتار بارانی سیل‌آسا می‌شود، راه را گم می‌کند و سر از جنگل در می‌آورد و به همه این بدبیاری‌ها تصادف هم اضافه می‌شود. اتومبیل کامی بر اثر تصادف از کار می‌افتد. گوشی‌اش هم در جنگل آنتن نمی‌دهد که بتواند تعمیرکار خبر کند. دست آخر مجبور می‌شود درِ خانه‌ای در نزدیکی جنگل را بزند. مردی حدوداً شصت ساله به نام کلود در را به روی کامی باز می‌کند. کلود و همسرش با گرمی و مهربانی از کامی پذیرایی می‌کنند. چیزی نمی‌گذرد که کلود پی به آشفته‌حالی کامی می‌برد و کامی در مواجهه با حالت و رفتار پرمهر و آرامش‌بخش و همدلانه او بغضش می‌ترکد و سرِ درددلش باز می‌شود و از احساسات ناخوشایندش و نارضایتی‌اش از زندگی می‌گوید. معلوم می‌شود که کلود روانشناسی با تخصص روزمره‌شناسی است. او برای کامی توضیح می‌دهد که روزمره‌شناسی علم جدیدی است که به درمان بحران خطرناک روزمره‌زدگی، که به ویژه در غرب رایج شده است، می‌پردازد. حرفهای کلود توجه و علاقه کامی را جلب می‌کند و این سرآغاز عزم جدی او برای تغییر است. او تصمیم می‌گیرد که تحت درمان کلود قرار گیرد و ما نیز در طول رمان پابه‌پای او مراحل درمانش در نزد کلود را طی می‌کنیم و تحولاتش را به تماشا می‌نشینیم.
«زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری» در قالب داستانی با روایت شیرین و پرکشش، که حال و هوایی طنزآمیز هم در آن هست، به طرح مفاهیم و آموزه‌های مربوط به خودیاری می‌پردازد. این رمان سعی دارد به ما بگوید که تغییر در دست خودمان است و ما زمانی به خوشبختی و موفقیت دست خواهیم یافت که سُکان زندگی‌مان را به دست گیریم و آن را در جهت خواسته‌هایمان هدایت کنیم و نگذاریم زندگی‌مان به بطالت و روزمره‌گی بگذرد. در بخشی از این رمان کلود به کامی می‌گوید: «متأسفانه توی مدرسه‌ها یادمون نمی‌دند که چه‌جوری از ظرفیت‌ها و توانایی‌هامون برای خوشحال کردن خودمون استفاده کنیم. بااین‌حال این ‌کار راه‌های خودش رو داره. می‌شه پول پارو کنی و خیلی بدبخت باشی، یا برعکس؛ دارایی ناچیزی داشته باشی و بهتر از هرکسی بلد باشی از زندگی‌ت لذت ببری. میزان ظرفیتِ زندگی، مثل خمیری وَرز داده می‌شه و روزبه‌روز بیشتر پُف می‌کنه، فقط کافیه نظام ارزش‌هات رو بازبینی کنی و به نگرشت به زندگی و پیشامدهای اون، جان دوباره ببخشی.»

درباره رافائل ژیوردانو، نویسنده کتاب «زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری»
رافائل ژیوردانو (Raphäelle Giordano)، متولد 1974، داستان‌نویس فرانسوی، نقاش و مربی خلاقیت و فارغ‌التحصیل رشته هنرهای کاربردی از مدرسه عالی استین است. روانشناسی از دیرباز و از دوره کودکی یکی از علاقه‌مندی‌های اصلی ژیوردانو بوده است و تأثیر این علاقه را در رمان «زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری» به خوبی می‌بینیم. ارتباطات و فنون ارتباطی، مدیریت استرس، انسجام تیمی و پرورش خلاقیت و نوآوری از جمله تخصص‌ها و فعالیت‌های ژیوردانو در حیطه روانشناسی است. از دیگر کتابهای رافائل ژیوردانو می‌توان به «دفترچه 100 درصد خوشبختیِ من»، «رازهای دکتر کولزن» و «من می‌خواهم ذِن شوم» اشاره کرد.

درباره ترجمه فارسی رمان «زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری»
رمان «زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری» با ترجمه زیور ایزدپناه در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است. از این رمان ترجمه‌ای دیگر هم موجود است. این ترجمه به قلم معصومه خطیبی بایگی و با عنوان «زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی فقط یک زندگی داری» در نشر البرز منتشر شده است.
از رافائل ژیوردانو کتاب «دفترچه 100 درصد خوشبختیِ من» نیز با ترجمه زیور ایزدپناه در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

رتبه کتاب «زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری» در گودریدز: 3/55 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم